חגיגת היין חוזרת לירושלים: כמיטב המסורת, גם השנה יתקיים פסטיבל היין ה-21 במספרו במשך 4 ימים מלאים בסוף חודש יולי כשגולת הכותרת היא מתן חשיפה לסוגי אלכוהול נוספים מלבד יין.
4 צפייה בגלריה
יין , אוכל טוב והופעות. פסטיבל היין
יין , אוכל טוב והופעות. פסטיבל היין
יין , אוכל טוב והופעות. פסטיבל היין
(צילום: סטודיו שדה)
השנה החליטו המארגנים לתת במה לשתי חשיפות גדולות. החשיפה הראשונה היא סדרת הקוקטיילים של השף משה שגב, 'AMOR' (אהבה) שמה, שכוללת עולם של קוקטיילים ממרכיבים שונים. השף שגב חבר למלך הקוקטיילים של תל אביב, מוש בודניק, ויחד רקחו השניים את הקולקציה המשלבת בין קוקטיילים קלאסיים ומוכרים לבין קוקטיילים חדשנים. בין היתר ניתן למצוא בטעמים מנגו, ליצ'י, תות, בננה וגם אחרים עם שמות קצת יותר מפוצצים, כמו 'שקיעת מיקונוס'.

4 צפייה בגלריה
יין
יין
פסטיבל היין ה-21 יוצא לדרך
(צילום המחשה: shutterstock)

מתכוננים להקפצה


החשיפה השנייה קשורה לשינוי שחל בקיץ האחרון בקרב חובבי האלכוהול, וזאת חזרתה של הטקילה לארצנו. עם מזג האוויר החם והלחות אין כמו טקילה קרה בצ'ייסרים או בשילוב עם לימון או לימונצ'לו. אם בשנות ה־90 היינו מקפיצים את הטקילה עם ספרייט, הרי שהיום יש סדרות של טקילות משובחות, כשאחת מהן, 'גראנד מאיין' היוקרתית, תפתח דוכן צבעוני ותציג את מרכולתה בדמות כמה מהנבחרות שלה, 'סילבר' ו'רפוסאדו'.

סיפורים מהיקב


ואם נחזור לענייני היין, השנה כמות המציגים עלתה והביקוש נהיה גבוה יותר. כמעט 50 מציגים יציגו, וביניהם צובה, ירושלים, בן דוד, טוליפ, יתיר, טפרברג, ברקן, פלדשטיין, רקנאטי, כרמל, קסטל, ברקן ובלו נאן הגדולים, אבל גם יקבי בוטיק קטנים, עם יינות ייחודיים וסיפורים מרתקים מאחוריהם.

קראו גם:

בכניסה לפסטיבל תחולק כוס יין (עלות הכניסה 120 שקל), ובמהלך כל הערב המבקרים מוזמנים לטעום ולרכוש בקבוקים ייחודיים ממגוון רחב של יינות אדומים, לבנים, רוזה ואחרים.

4 צפייה בגלריה
פסטיבל יין
פסטיבל יין
פסטיבל יין
(צילום המחשה: shutterstock)

כחלק מהפסטיבל יתקיימו מפגשים עם האנשים שמאחורי היקבים, ואז יוכלו המבקרים לשמוע על תהליך הייצור, הכרמים ואיך מגיע היין עד לשולחננו.
עוד שינוי מבורך שיש השנה הוא בתחום האוכל. מי שקיבלה פיקוד על חלק מדוכני האוכל היא רחל בן אלול,שתגיש פלטות גבינות מיוחדות, טאפאסים ופיצות. עוד יוגשו מאכלים שמתאימים בדיוק לצד כוס יין צוננת, כמו תפוחי אדמה בהכנה מיוחדת, סושי אותנטי מבית 'סושי רחביה' ועוד מנות רבות שיהפכו את החוויה הקולינרית בפסטיבל לכיפית. גם השנה יתקיימו בחלק האומנותי שתי הופעות חיות: האחת בתחילת הערב וההופעה המרכזית בשעה ,22:00 כאשר השנה יהיו צירופים של אומנים חדשים בתחילת דרכם יחד עם מוזיקאים מוכרים.

4 צפייה בגלריה
רחל בן אלול
רחל בן אלול
רחל בן אלול
(צילום: רון ירקוני יח"צ)

פסטיבל היין ה-21 יתקיים במוזיאון ישראל בירושלים (שדרות רופין, ,11 הקריה, ירושלים,) בין התאריכים 31.7-3.8. מחיר: 120 שקלים . לפרטים נוספים - לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 12:55, 11.07.23