בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי עיריית ירושלים לא תוכל להעביר את מבנה בית הספר החילוני ׳עמל ליידי דייויס׳ לידי רשת ׳בית יעקב׳ החרדית. השופטת שירלי רנר ביקרה את נסיונה של העירייה להקצות את המבנה בנוהל מקוצר וקבעה כי הרשת החרדית לא תוכל להיכנס למבנה בטרם יערך הליך הקצאה מלא כנדרש בחוק.
5 צפייה בגלריה
קרית יובל
קרית יובל
קרית יובל
(צילום: אדווה חולי)

מדובר בהישג משמעותי לציבור הממלכתי בירושלים ובקרית היובל, שכן פסיקת בית המשפט לא מאפשרת לעיריית ירושלים להתחיל בהליך הקצאה מחודש למבנה לפני הבחירות לעירייה בסוף אוקטובר.

5 צפייה בגלריה
בית הספר ליידי דיוויס
בית הספר ליידי דיוויס
בית הספר ליידי דיוויס
(צילום: שלומי כהן)

יוסי חביליו סגן ראש עיריית ירושלים, ממובילי המאבק נגד פינוי ׳עמל ליידי דייויס׳ מקרית היובל, ומי שליווה את העותרים כנגד המהלך אמר כי ״עתידה הציוני של קרית היובל ניצל היום על ידי בית המשפט, ובניגוד לנסיונות העירייה למכור את השכונה לטובת תמיכה חרדית פוליטית בבחירות הקרובות״. קראו עוד:
- 7 מקומות להירטב בהם בירושלים ביום קיץ לוהט ובחינם ״זהו הישג אדיר לציבור הציוני והליברלי בירושלים כולה, ואני מקווה שהוא מסמל את סוף תקופת הביזה של מבני הציבור והקופה הציבורית לטובת אינטרסים פוליטייים פסולים״.
5 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
סגן ראש העירייה עו"ד יוסי חביליו
(צילום: ישראל כהן)
״בבחירות הקרובות אנחנו חייבים את הרוב הציוני למועצת העיר, ולהסית את ההגה מהכיוון העני והלא-ציוני אליו היא משייטת כרגע. כל הכבוד לתושבי קרית היובל שלא ויתרו, ולעו״ד בתיה קאופמן על ההישג החשוב״. אדיר שוורץ יו״ר תנועת התעוררות אמר כי ״מדובר בנצחון חשוב לתושבי קרית יובל ולציבור הציוני בירושלים. בשנים האחרונות תנועת התעוררות עמדה ונאבקה לצד התושבים. הפגנו ביחד, העלנו את הנושא לסדר היום בישיבות המועצה ובשטח. המאבק לא נגמר. אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר ולוודא שראש העיר משה לאון והקואליציה שלו לא יניעו את התהליך מחדש ויהפכו את בית הספר לחרדי. חשוב לזכור שהחרב עודנה על הצוואר של הציבור הציוני בירושלים. התעוררות תמשיך להיאבק בכל החזיתות למען הציבור היצרני והציוני בעיר. בירושלים של התעוררות יש מקום לכולם, אחד לצד השני ולא על חשבון השני״.
5 צפייה בגלריה
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
(צילום: יואב דודקביץ')
חברת מועצת העיר, ד״ר לורה ורטון (מרצ-ירושלים דמוקרטית) אמרה כי ״אחרי מאבק ארוך וקשה, בתוך העירייה, ברחבי קרית יובל ובכל ירושלים, בית המשפט המחוזי פסל את החלטת העירייה להקצות מבנה שהיא שכרה מרשת עמל וניסתה להעביר לבית ספר בית יעקב. כך צריכים לעבוד, כך ננצח! ונשמור על קרית יובל חופשית, נשמור על המינהל התקין, ונשמור על הזכויות של הציבור החופשי. אני מברכת את עו"ד בתיה קאופמן על עבודה מצוינת, את הקולגה עו"ד יוסי חביליו ואת כל תושבי קרית יובל שיצאו למחות על אי הסדרים שבהקצאה״.

5 צפייה בגלריה
לורה ורטון
לורה ורטון
לורה ורטון
(צילום: רפי קוץ)

ד״ר אסף שפנייר, חבר הנהלת יובלים, הוסיף: "ישנן שתי עובדות, שלא ניתן לערער עליהן: הראשונה – לציבור החרדי יש מחסור בגנים וכיתות לימוד; השנייה – חלקים הולכים וגדלים של 'הציבור הכללי' בירושלים מרגישים שיש להם פחות ופחות מקום ועוזבים את העיר. צריך לחשוב יחד, אני מדגיש יחד, איך נותנים לשני הבעיות האלו מענה הולם. מבחינתי זה רק עוד פרק בסגה ששמה ב'מה קורה שעושים דברים בלי לשתף את הנהלות המנהלים' (גם אם זה מעצבן ולוקח זמן)״ ולכן אני קורא כאן לכולם, כמו שאמרתי לראש העיר מהיום הראשון, לשבת יחד ולראות מה הפתרון הנכון. ויש כמה רעיונות לטובת כולם".
מעיריית ירושלים נמסר: ״עיריית ירושלים סברה ועדיין סבורה כי פעולתה בעניין ההקצאה היתה בסמכות, בדרך רגילה ושגרתית ובמתחם הסבירות. צר לנו על כך שבית המשפט סבר אחרת. החלטה זו תגרום לאלף תלמידות להיות ללא מענה חינוכי ובמקביל לבית הספר לעמוד ריק. הצוות המשפטי של עיריית ירושלים עומל ברגעים אלה על מציאת פתרון משפטי הולם ומהיר. חשוב לציין בהקשר זה, כי נוהל הקצאות מאפשר הליך מקוצר והוא נועד לאפשר הליך הקצאה במקרים דחופים, כמו פתיחת שנת הלימודים, כפי שהעירייה עשתה זאת לאורך שנים״.
מרשת עמל בתגובה: "רשת עמל רואה לנגד עיניה תמיד את טובת תלמידיה וממשיכה להיערך באופן מיטבי לפתיחת שנת הלימודים של בית הספר במיקומו החדש".
פורסם לראשונה: 19:04, 11.07.23