בינתיים, מזג האוויר בימים הקרובים צפוי להיות ללא שינוי ניכר. הימים יהיו חמים עם טמפרטורות שינועו סביב ה-30 מעלות בצהריים ובלילות נזכה להקלה עם 20 מעלות בלבד.
1 צפייה בגלריה
שמש חמה, שרב חום כבד
שמש חמה, שרב חום כבד
שמש חמה, שרב חום כבד
(צילום: shutterstock)
השינוי צפוי להגיע ביום שבת אז יזנקו הטמפרטורות באופן משמעותי ויחזירו אותנו לשבועיים הלוהטים של יולי, עם עומס חום כבד של 35 מעלות בצהריים ולילות חמים. על פי התשקיף, גל החום צפוי להישאר עמנו כשלושה ימים, לפחות עד יום שלישי.
ובינתיים, בשירות המטארולוגי הישראלי מסכמים את חודש יולי שהסתיים לפני מספר ימים והיה חם מהממוצע במידה ניכרת. בשירות מסבירים שהחום הורגש ״בעיקר בשעות היום אז הטמפרטורות היו גבוהות מהממוצע ב-2 עד 2.5. הלילות דווקא היו סבירים ובמישור החוף ובעמקים הם אף היו די קרובים לממוצע. החודש נפתח עם טמפרטורות נוחות ולילות נעימים, אך החל מה-12 בחודש וכמעט עד סופו היינו תחת גל חום ארוך ורצוף. בתקופה זו היו עומסי חום כבדים בשעות היום, אולם בשל היובש היחסי שהיה במהלך גל החום היתה התקררות לילית משמעותית והקלה בעומסי החום״, מסבירים בשירות. עוד בחדשות:
״בהשוואה לעבר יולי השנה ממוקם מאוד גבוה ומדורג במקום השני בסדרת המדידות המרחביות של הטמפרטורות מ-1950. החם ביותר היה יולי 2017 ויולי בשנים 2012 ו-2000 היה דומה ליולי השנה. יש לציין שבחלק מהאזורים, בעיקר במישור החוף ובעמקי הצפון יולי 2023 הוא החם ביותר בסדרה מבחינת טמפרטורת המקסימום היומית״.