אין ירושלמי שלא מכיר את "המפלצת" מגן רבינוביץ בשכונת קרית יובל - פסל משחק ענק כאשר מפיו יוצאות 3 מגלשות. מאז הקמתה בשנת 1971 על-ידי האמנית הצרפתייה ניקי דה סן פאל הפכה "המפלצת" לאחת מנקודות עניין בעיר למבקרים מהארץ ומהעולם. השבוע הושקה "בייביפלצת" - מיצב מוקטן של המפלצת הגדולה, בביצוע של 3 מבוגרים עם מוגבלות הממרכז הגמלאים ע"ש ווינברג של עמותת אלווין ישראל. ראש העירייה משה ליאון, הודיע ליוצרים כי המיצב יוצב בגלריה בבניין העירייה.
3 צפייה בגלריה
גן המפלצת
גן המפלצת
פסל המפלצת
(צילום: שלומי כהן)
את הרעיון למיצב העלה מנחם ירושלמי (67) ממרכז הגמלאים של אלווין בירושלים לאחר שלאחרונה ראה כי המפלצת עברה שיפוץ מקיף והיא חלק מנוף ילדותו. למנחם מוגבלות קוגניטיבית ופיזית ולכן הוא נעזר במנחה האומנותית עליזה אלון ובשתי חברותיו למרכז - שרה שמואלי ואסתר בוכניק. אלו, שימשו עבורו ידיים ובהנחייתו הצמודה יצרו יחד את המפלצת שגודלה כחצי מטר והיא עשויה מחימר וחומרים מהטבע.
חברת מועצת העירייה, ימית יואלי-אלה, שמעה על המיזם ויצרה את החיבור לעיריית ירושלים והבחירה להצבת המיצב לגלריה בבניין העירייה, בסמוך לדגם תלת-מימד של העיר, על מנת לתת לו חשיפה בקרב תיירים מחו"ל ומישראל המבקרים בבניין העירייה במסגרת סיורים מודרכים בעיר.

3 צפייה בגלריה
המפלצת בקרית יובל מגיעה לעיריית ירושלים
המפלצת בקרית יובל מגיעה לעיריית ירושלים
מנחם ירושלמי עם המיצג
(צילום: אלווין ישראל)

מנחם ירושלמי, אשר יזם את בניית המיצב סיפר: "אני ומשפחתי נולדנו בירושלים. המפלצת היא חלק מנוף ילדותי וכשהייתי קטן שיחקתי בה המון עם חברים. את המיצב הכנתי יחד עם חברותי אסתר ושרה אשר שמשו עבורי ידיים לבניית המפלצת. כיוון שיש לי גם מגבלה פיסית ואין לי תפקוד מלא בידיים אני הייתי אחראי על התכנון ההנחיה והפיקוח. התוצאה מוכיחה שעבודת צוות מנצחת כל מגבלה".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
משה ליאון ויוזמי המיצג
משה ליאון ויוזמי המיצג
משה ליאון ויוזמי המיצג
(צילום: יח"צ)

מנכ"לית אלווין ישראל, מרגלית פילר: "אלווין ישראל פועלת כבר כמעט 4 עשורים לפיתוח ומתן שירותים מגוונים לאלפי אנשים עם מוגבלות, מדי שנה, בכל הגילאים ומכל המגזרים, כשהמטרה המרכזית היא מתן כלים להשתלבות מיטבית בקהילה בכל תחומי החיים".
יואלי-אלה מסרה: "עמותת אלווין קרובה לליבי. כבר יותר משני עשורים שאנחנו עובדים יחד ואני גאה לקחת חלק בהגשמת החלום של מנחם ירושלמי. אי אפשר שלא להתאהב ולהקדיש את עצמך למען מפעל ואנשים שכאלה".