אלו שמתמודדים לכנסת והבכירה המפתיעה שהחליטה להישאר: חברי מועצת העיר נערכים להתמודדות על מקום בכנסת הבאה. חברת מועצת העיר פלר חסן נחום ('ירושלים תצליח') תנסה להתמודד על המשבצת המיועדת לאישה במפלגת הליכוד. חבר המועצה לשעבר, עו"ד דן אילוז יתמודד אף הוא בפריימריז למפלגה. אבל מי שהפתיעה בגדול היא סגנית ראש העירייה, חגית משה שמחזיקה בתפקיד יו"ר מפלגת הבית היהודי אך לא מתמודדת בעצמה לכנסת.
2 צפייה בגלריה
פלר חסון וורטון
פלר חסון וורטון
פלר חסון וורטון
(צילום: יואב דודקביץ' ומולי גולדברג)

התקדים של משה

ההחלטה של משה לא להתחרות על מקום במשכן, מהווה תקדים, שכן זו פעם ראשונה שיו"ר מפלגה מוותרת על ההתמודדות. משה נמצאת קדנציה שנייה במועצת העיר, ונראה כי היא בדרכה לקדנציה שלישית.
משה, הכיוון הוא מהמקומי לארצי.
"ההחלטה שקיבלתי ביום הראשון השבוע היא להיות סגנית ראש העירייה בירושלים. זאת משימת חיי ואני לא אלך לשום מקום. כל תפקיד שיוצע לי לא משתווה לתפקיד הנוכחי. מבחינתי, זה שווה ערך לכל שר במדינת ישראל. נכון כיו"ר הבית היהודי הארצי וכאישה דתית לאומית, הרי שהדבר מראה כמה המפלגה פתוחה, זה לא ברור מאליו שנבחרתי להוביל את הבית היהודי שהוא המפד"ל המיתולוגי אך אין שום תפקיד שאני יכולה להשוות אותו לעשייה בירושלים".
2 צפייה בגלריה
חגית משה
חגית משה
חגית משה
(צילום: יואב דודקביץ')

תתמודדי לראשות העיר? "לא, אני תומכת בעשייה של משה ליאון והוא ימשיך להיות ראש עירייה".
ואם יציעו לך להיות השרה לנושא ירושלים, תעזבי? "הוצע לי להיות שרה ואני לא רוצה. אני מחויבת לתושבים בעיר".
לעומתה, חסן נחום מסתערת על משבצת האישה בליכוד הארצי. ב־2018 הצטרפה חסן נחום לרשימה המקומית של זאב אלקין ממפלגת 'ירושלים תצליח'. כיום היא יו"ר סיעת ירושלמים. במידה ותעזוב תיכנס במקומה מספר 4, תמר אבוחצירה.

קראו גם:

הריאלי של ורטון

ד"ר ורטון ממרצ הודיעה השבוע כי היא תתמודד על מקום ברשימת מרצ לכנסת ה-25. "יש לי יותר מעשור של ניסיון בסיעת מרצ במועצת העיר של ירושלים, העיר המאתגרת ביותר במדינה, וכיום אני יו"ר הסיעה;
"אני מלמדת במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית ועוסקת בדברים בסדר יומנו: מדיניות חברתית, הפרדת הדת מהמדינה, וכמובן היחסים בין ישראלים ופלסטינים, דבר המשפיע יום יום על החיים בירושלים", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.