בזמן שהירושלמים עדיין ממתינים להשקה המצופה, בהנהלת מוזיאון הסובלנות החליטו שלא להמשיך לחכות לבירוקרטיה וגם לא לפתרון הבעיות המשפטיות שכרוכות בהשקת המקום.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון הסובלנות
מוזיאון הסובלנות
מוזיאון הסובלנות
(צילום: פרטי)

בימים אלה מקדמים ומפיקים במוזיאון תכנים גם מחוץ לבניין המרשים כשלעצמו. מדובר בשלל אירועים המתוכננים לשנה הקרובה, כגון משחקי ידידות בכדורגל בשיתוף קבוצות אירופאיות מפיפ"א, חסות למשחקה של פריז סן ז'רמן בבלומפילד ותחרות האופניים 'ג'ירו ד'איטליה', שהתארחה כאן בפעם האחרונה לפני ארבע שנים ותוזנק אצלנו בבירה ותסתיים בדובאי.
קראו גם:
אלה ויוזמות נוספות שמתפרסמות כאן לראשונה כבר נמצאות בשלבי סגירה על ידי קברניטי המוזיאון. בינתיים מתברר כי לאחר עיכוב שנמשך כבר שלוש שנים בפתיחת המוסד הגרנדיוזי הסמוך לגן העצמאות, שבו הושקעו 250 מיליון דולר, הוא צפוי להיפתח רק בעוד קצת יותר משנה, בספטמבר 2023. כידוע, הבניין עדיין עומד שומם אף שבנייתו כבר הושלמה. עיכובים מסיבות שונות מנעו עד כה את חניכתו, בין היתר מגפת הקורונה לצד מאמצי ההנהלה להשלים את הליך קבלתו של טופס 4 מלא מול העירייה, חברת חשמל ומכבי האש.

מאירופה באהבה

אחד הנושאים החשובים שיטפלו בהם במוזיאון החדש הוא סובלנות ומניעת אלימות בספורט. ההנהלה החליטה לתת חסות למשחק הכדורגל בין קבוצת הכדורגל פריז סן ז'רמן למחזיקת הגביע בצרפת, נאנט, כאן בבלומפילד בסוף החודש, שבמסגרתו יתארחו 500 ילדים ערבים לצד 500 ילדים יהודים מעוטי יכולת, שהיו רק חולמים להשיג בעצמם כרטיסים לאירוע הספורט היוקרתי או לראות מקרוב את ליונל מסי.
מעבר לזה, במוזיאון מתגבשת תוכנית להביא מנהלי קבוצות בכירות מאירופה כדי שיעבירו כאן סדנאות בנושא סובלנות ומניעת אלימות בספורט. יו"ר קבוצת ביתר נורדיה, איש העסקים מומי דהאן, גויס לעמוד בראש המיזם מן הצד הירושלמי. דהאן אירח לאחרונה את נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, והוא נרתם לנושא.
כמו כן נוצר קשר עם התאחדות הכדורגל המקומית במטרה לשלב בפעילות החינוכית גם קבוצות כדורגל בכירות מליגת העל.
2 צפייה בגלריה
ג'ירו ד'איטליה
ג'ירו ד'איטליה
ג'ירו ד'איטליה
(צילום: אורן אהרוני)

מרכיבים את הרוכבים

העיסוק של המוזיאון בספורט אינו מסתכם כאמור רק בכדורגל. בהנהלה חברו לפילנטרופ המיליארדר היהודי־קנדי סילבן אדמס, שידוע באהבתו לרכיבה על אופניים ובתמיכתו בהקמת קבוצת הרוכבים 'ג'ירו ישראל'. בימים אלה מגבשים מולו את קבוצת הרוכבים מהארץ, שתערוך מסע אופניים מירושלים שיגיע עד לאמירות דובאי במפרץ הפרסי. הרוכבים המקצועיים יעברו בעצמם סדנאות של המוזיאון, והיציאה אל המסע, שייערך לקראת סוף חודש דצמבר, תהיה מהכניסה למוזיאון הסובלנות.

טכנולוגיה סובלנית

במסגרת הכנת התוכן שיוצג לבאי המוזיאון, בימים אלה מכינים שם סדנאות ויחידות לימוד לקבוצות שונות שיגיעו לימי עיון, מחברות הייטק וחיילים ושוטרים ועד לתלמידים בתיכונים.
לצורך זה, ובעיקר לשם יצירת עניין ואטרקטיביות, המוזיאון גיבש ופיתח שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. באי הסדנאות יישבו לצד שולחנות אלקטרוניים שיסריטו, יקליטו ויקרינו בפניהם בזמן אמת קונפליקטים שונים ואת הדרך שבה כל צד בשולחן טיפל בנושא. המשתתפים יתועדו וייווכחו לדעת מי מהם צעק והתפרץ לדברי חברו ומי גילה כבוד לעמדה המנוגדת לדעתו.
עמדה מעניינת ומושכת תשומת לב נוגעת לדמותו של הרמב"ם. המנהיג הרוחני הידוע יזכה במוזיאון לשדרוג של המאה ה־21, בדמות הולוגרמה אינטראקטיבית מיוחדת שבה הוא יוצג כדמות חיה ומדברת שתוכל לענות על כל שאלה שהמבקשרים יציגו לה.
גם באמפי, שפתוח לקהל הרחב ללא תשלום, מתחת לכניסה הראשית, הושקעו כסף ומחשבה רבים. מסך ההקרנה העצום, בגובה של 9 מטרים, מסוגל להיכנס אל מתחת לאדמה, וכך גם מערכת הסאונד והרמקולים. במהלך שעות היום, ובכל זמן שבו לא יתקיימו הופעה או הקרנה, הכניסה למתחם תהיה חופשית ללא תשלום.