לאחר חצי שנה של עימותים סוערים סביב פרויקט הרכבת הקלה בבר אילן ובמאה שערים, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג׳ן החליט לגבש פלוגת יס"מ מיוחדת שמטרת פעילותה תהיה אחת: למנוע, לנטל ולהילחם בהפרות הסדר סביב תוואי עבודות הרכבת הקלה בשכונות החרדיות. ההחלטה נבעה בין היתר עקב עוצמת ההתנגדות החריגה שמלווה את המחאה וכן הסכנות הנגזרות ממנה.
2 צפייה בגלריה
הפגנות חרדים קיצוניים בבר אילן נגד הרכבת הקלה
הפגנות חרדים קיצוניים בבר אילן נגד הרכבת הקלה
הפגנות חרדים קיצוניים בבר אילן נגד הרכבת הקלה
(צילום: לירן תמרי)
כזכור, אחת מפעולות המחאה החמורות היתה מילוי חללי מסילת הרכבת הקלה הפעילה בבטון יצוק. מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, התייסח לנושא בטור חריף במיוחד ב-mynet ו"ידיעות ירושלים", שבו תקף את הקיצונים החרדים.
בין היתר הוא כתב: "צריך להדגיש שוב ושוב: ה'מפגינים', אותם חוליגנים שיצקו בטון למסילות, הם פושעים מסוכנים ביותר. פעולה כזו היא לא פחות מניסיון פיגוע שסיכן חיי אדם. דמיינו לכם רכבת עמוסה במאות נוסעים שנתקלת בבטון יצוק בתוך המסילה וכתוצאה מכך סוטה ממסלולה. המינוח המקצועי הוא 'שימוט'. בשפה יותר עממית: ירידה מהפסים. דמיינו את זה לרגע: הרכבת יורדת מהפסים ומתהפכת עם הנוסעים שבתוכה".
במקביל לתפקוד הצפוי של היס"מ בזירת עבודות הרכבת, הימ"ר מנהל בשבועות האחרונים חקירה בנושא, שבמסגרתה אף נעצרו כמה דמויות בולטות במגזר. במרכז החקירה: ניסיון להגיע לגורמים שמממנים את אותן התפרעויות. בין היתר, קבוצת הקיצונים החרדים גרמה נזקים במיליוני שקלים לציוד הנדסה כבד אשר שימש לעבודות להכשרת תוואי הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
ההשחתה החמורה ביותר עד כה
ההשחתה החמורה ביותר עד כה
הוונדליזם נגד הרכבת. "לא פחות מניסיון פיגוע"
(צילום: לירן תמרי)
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים