הקרב על הגלידה: רבקה שפיגלמן, תושבת הישוב אפרת הצורכת את חברת הגלידות "בן אנד ג'ריס" הגישה הבוקר (ד') בקשה לאישור תובענה כייצוגית לאחר שהחליטה החברה להפסיק לשווק מוצרי גלידה להתנחלויות בישראל.
1 צפייה בגלריה
גלידת "בן אנד ג'רי"
גלידת "בן אנד ג'רי"
גלידת "בן אנד ג'רי"
(צילום המחשה: shutterstock)
כזכור, חברת הגלידות המפורסמת בן אנד ג'ריס הודיעה השבוע (שני) כי היא מפסיקה למכור את מוצריה בשטחי ההתנחלויות. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט שלה נכתב: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו".
במסגרת הטיעון המשפטי נטען כי החלטת החברה מהווה "אפליה אסורה" ויש לפצות כ-300 אלף איש החיים באזורי יהודה ושומרון. הנזק המוערך לטענת התובעת הוא כ-30 מיליון שקלים. עוד מבקשת התובעת כי בית המשפט המחוזי ייתן צו מניעה אשר יורה לחברה "לחדול ולהימנע מלהפלות לרעה את תושבי יהודה ושומרון בהספקת הגלידה".
בתביעה ציינה שפיגלמן כי היא צרכנית קבועה של הגלידה ונוהגת לרכוש ממנה עבורה ועבורה בני ביתה באופן תדיר, בפרט בימי הקיץ. "המבקשת מעולם לא שיערה בנפשה כי מוצרי הגלידה שהיא צורכת בקביעות ינוצלו באופן ציני על ידי המשיבה, כאשר היא תחליט יום בהיר אחד להשתמש בגלידה לצרכים פוליטיים ולביזוי תושבי יהודה ושומרון ותודיע כי תפסיק לשווק את הגלידה באזור מגוריה של המבקשת משיקולים זרים ומטעמים פוליטיים", נכתב בכתב התביעה.
עוד ציינה כי לאחר הודעת החברה על הפסקת שיווק מוצרי הגלידה הפופולאריים "היא נפגעה עד עמקי נשמתה לנוכח הודעתה המבישה של המשיבה. המבקשת חשה כי המשיבה מבקשת לעשות דה לגיטימציה למקום שבו בחרה לחיות את חיה, על ידי הפלייתה לרעה אל מול יתר תושבי ישראל על בסיס מקום מגוריה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים