חשיפה: מפקדי החייל שנהרג בתאונה הקשה ליד מעלה אדומים, סמל אריאל הראלי, זיהו את גופתו במתקן צה"ל, אלא שכאשר הובאה אל בית העלמין בהר הרצל במוצאי שבת האחרונה, רגע לפני הקבורה, התגלה לתדהמתה של המשפחה כי מדובר בכלל בגופת חברו.
2 צפייה בגלריה
סמל אריאל הראלי ז"ל ועידן מזרחי ז"ל. פינת ההנצחה לאריאל הראלי ועידן מזרחי, שניהם בוגרי תיכון ברנקו וייס
סמל אריאל הראלי ז"ל ועידן מזרחי ז"ל. פינת ההנצחה לאריאל הראלי ועידן מזרחי, שניהם בוגרי תיכון ברנקו וייס
סמל אריאל הראלי ז"ל ועידן מזרחי ז"ל. פינת ההנצחה בבית הספר
שני תושבי מעלה אדומים, עידן מזרחי וחייל צה"ל סמל אריאל הראלי, נהרגו בליל שבת בתאונת דרכים קשה. הלוויתו של החייל, הראלי, נקבעה למוצאי שבת, מועד הלוויתו של מזרחי נקבעה ליום ראשון, כיוון שהוריו שהו בחו"ל באותו הזמן.
לאחר התאונה בליל שבת, הגיע אל המקום בן משפחה של הראלי וזיהה את גופתו. כיוון שמדובר בתאונה אזרחית, גופותיהם של שני הצעירים נאספו יחד והובאו אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. במהלך הדרך – לא ברור אם בדרך לאבו כביר או במהלך הזיהוי, נעשתה טעות ברישום, ותגי השמות של שתי הגופות הוחלפו.

2 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך למעלה אדומים
זירת התאונה סמוך למעלה אדומים
זירת התאונה סמוך למעלה אדומים
(צילום: דוברות המשטרה)

בשבת לפנות בוקר אסף את הגופה העטופה של החייל נגד של הרבנות מטעם צה"ל. את הגופה, שזוהתה כזו של הראלי ז"ל, לקח אל מתקן זיהוי חללי צה"ל ברמלה, שם זיהו אותו גם מפקדיו על בסיס מראהו ואישרו כי מדובר בחייל שעליו פיקדו.
הגופה הועברה אל בית העלמין בהר הרצל, בו אמור היה הראלי להיטמן בשעה 11:30 בלילה. אלא שבחדר הטהרה, רגע לפני קיום טקס האשכבה והלוויה, נכנסת משפחתו של הראלי כדי להיפרד ממנו. שם, למרבה החרדה, זועקת אחת מבנות המשפחה בחלחלה כי לא מדובר בהראלי.

קראו גם:

גורמים בצה"ל אספו את הגופה והחזירו אותה אל אבו כביר, שם נמצאה גם גופת חברו, עידן מזרחי. הפעם הגיעה אל המקום גם משפחתו של הראלי בליווי גורמי הרבנות. שם זיהו בני המשפחה כי הגופה שהושארה באבו כביר היא הגופה הנכונה של החייל. הרבנות לא הסתפקה בכך ודורשת אמצעי זיהוי נוסף. בשל כך, התבצעו במקום בדיקת טביעות אצבע. הטביעות נאספו והושוו למאגרים של צה"ל, ואכן, התקבל אישור נוסף שהגופה באבו כביר היא זו של הראלי.
בעקבות שרשרת האירועים הזו, הלווייתו של סמל הראלי נדחתה והתקיימה לבסוף בשעה שתיים של אותו הלילה.
מצה"ל נמסר בתגובה: "מתחקור ראשוני של ממצאי האירוע, עלה כי מקור הטעות החל ברישום שגוי טרם הגעת הגופות למכון המשפטי או בקליטתן. לאחר זאת, רצף תהליך הזיהוי נפגע. עקב זאת, טקס הלווייתו של החייל התקיים זמן קצר לאחר המועד שתוכנן. האירוע יתוחקר ויופקו ממנו לקחים הנדרשים. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".