צעירה הגיעה היום (א') לרחבת הכותל המערבי כשהיא לבושה בבגדי הלבשה תחתונה וכיתוב ביבי על הרגל. שוטרים הגיעו למקום, הלבישו אותה והיא לוותה על ידם לחקירה. הערכה היא כי מדובר בפעילות מחאה.
1 צפייה בגלריה
הצעירה בכותל המערבי
הצעירה בכותל המערבי
הצעירה בכותל המערבי
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
מהמשטרה נמסר: "הבוקר התקבל דיווח במשטרה על אשה המסתובבת ברחבת התפילה בכותל המערבי כשהיא לבושה רק בבגדים תחתונים. שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים שהגיעו למקום, עכבו את האישה (35, תושבת מרכז העיר ירושלים) בחשד שהתערטלה במקום קדוש במזיד. האישה שעוכבה על ידי השוטרים הועברה לחקירה במרחב דוד".

קראו גם:

רב הכותל המערבי, הרב שלמה עמאר מסר בתגובה לאירוע: "זעזוע עמוק וכאב על הפרובוקציה הבזויה שבוצעה הבוקר ברחבת הכותל המערבי תוך רמיסת קדושת המקום ופגיעה ברגשות הציבור והמתפללים. הכותל המערבי הינו קדוש לכל יהודי ויהודייה, ויש להשאירו מאחד ומחוץ לכל מחלוקת ופרובוקציה".
בשבוע שעבר, יו"ר ש"ס דרש שתעלה הצעה הקובעת בין היתר חצי שנת מאסר על נגינה ולבוש לא הולם בכותל - ככל הנראה כדי להביך את הקואליציה שטרם החלה לקדם את החוק שישיב אותו לממשלה. נתניהו הבהיר: "הסטטוס קוו יישמר" והצעת החוק ירדה מסדר היום.
זו אינה הפעם הראשונה שתועדה אישה מסתובב בלבוש מינימאלי ברחבת הכותל המערבי. לפני שלוש שנים עמדה צעירה במשך מספר דקות ברחבת הכותל המערבי כשהיא עירומה, עד שכוסתה בידי עובדי המקום והועברה לתשאול במשטרה.