העבודות של מנהרות שז"ר בכניסה החדשה לעיר מגיעות לישורת האחרונה: ראש העירייה, משה ליאון, אמר השבוע ל- mynet ירושלים במסגרת ראיון בנוגע לנושא התחבורה העתידית בעיר, כי הצפי הוא שהמנהרות החדשות בכניסה לעיר ייפתחו לתנועה כבר בחודש מאי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
מנהרת שז"ר. ניפגש במאי
מנהרת שז"ר. ניפגש במאי
מנהרת שז"ר. ניפגש במאי
(צילום: יואב דודקביץ')

מדובר בשתי מנהרות מקבילות באורך של 450 מטר כל אחת הנמצאות בעומק של 30 מטר מתחת לפני הקרקע. מתחת למנהרות, בעומק רק אף יותר, הולך ומוקם גם חניון שז"ר הענקי בן כ-1,300 מקומות חניה. החניון יהיה בן חמישה מפלסים שאמור לשרת את כל רובע הכניסה לעיר, באי הרכבת הכבדה מתל אביב ושני קווים של הרכבת הקלה, האדום הקיים והירוק העתידי.

3 צפייה בגלריה
כך תיראה הכניסה למנהרה תחנת הרכבת ירושלים- תל אביב.
כך תיראה הכניסה למנהרה תחנת הרכבת ירושלים- תל אביב.
כך תיראה הכניסה למנהרה תחנת הרכבת ירושלים- תל אביב.
(הדמיה: מור-דגן)

הפיכת כבישי הכניסה לעיר בין גשר המיתרים ועד הכניסה לשוק וגן סאקר לתת קרקעיים תקל על זרימת התנועה באופן ניכר. יחד עם זאת מטרה לא פחות חשובה היא הפיכת השטח שיתפנה, מעל לקרקע ,לפארק ושדרה ירוקה ומרחב ציבורי פתוח להולכי רגל מבנייני האומה ועד לתחנה המרכזית.
קראו גם:
בשלב הראשון בחודש מאי 2023, מדובר בפתיחת המנהרות בלבד ואילו החניון הענק, שהולך ומושלם מתחת למנהרות, ייפתח בשלב מאוחר יותר.

3 צפייה בגלריה
חניון שז"ר
חניון שז"ר
חניון שז"ר. ייפתח מאוחר יותר
(הדמיה: חברת מוריה)

חפירת המנהרות החלה לפני כארבע שנים בתחילת שנת 2018. החפירות בוצעו על ידי חברת מוריה וכללו גם צוות מהנדסים מומחים לחפירת מנהרות שהגיעו במיוחד מתורכיה.