מכשירים עוד סניף: ל-mynet ירושלים נודע כי בקרוב ייפתח סניף נוסף וכשר של מסעדת 'לנדוור' במיקום בו פעלו בעבר ה'רסטובר' וה'מומנט' המיתולוגיים ברחביה.
2 צפייה בגלריה
הפתיחה בעוד כמה חודשים. הנכס שבו ייפתח הקפה, רחוב בן מיימון
הפתיחה בעוד כמה חודשים. הנכס שבו ייפתח הקפה, רחוב בן מיימון
הפתיחה בעוד כמה חודשים. הנכס שבו ייפתח הקפה, רחוב בן מיימון
(צילום: עמית שאבי)
מדובר בנכס המסחרי ברחוב בן מימון פינת בלפור מול בית ראש הממשלה, אותו תשכור הרשת מאיש העסקים לורנט לוי, ששיפץ והרחיב את המבנה לפי תנאי ועדת השימור העירונית. הבניין הקיים עבר שדרוג פנימי מקיף וכן נוספו לו שתי קומות של מגורי יוקרה.
פרט לשטח המסחרי הגדול של בית הקפה, ישנו שטח מסחרי קטן בהרבה, שטרם הושכר, שפונה לחזית רחוב עזה ובן מימון. מדובר בחנות שבה פעלה פיצרייה שכונתית עד לעבודות המדוברות.
בית הקפה של לנדוור יפעל בשטח של כ־260 מ"ר ויהנה מחצר פרטית ששטחה הוגדל בכ־200 מ"ר נוספים. הקמת העסק ועיצובו יחלו בימים הקרובים, והוא צפוי להיפתח רק לאחר החגים, במהלך חודש נובמבר לכל המוקדם, וזאת בהשקעה של כמה מיליוני שקלים.

קראו גם:

כפי שפורסם כאן בעבר, לוי קבע בתנאים להשכרת המקום כי בית הקפה או המסעדה שיפעלו בנכס שלו יהיו מחויבים להחזיק תעודת כשרות ולא יפעלו בסופי שבוע ובחגים. זאת אגב בניגוד ללא מעט עסקי בילוי ואוכל בהמשך מורד רחוב עזה שפתוחים בלילות שישי ובשבת.
בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה כי בית הקפה של לנדוור במתחם התחנה הראשונה, שהיה מחלוצי מתחם הבילוי החילוני בשבתות, יעבור בקרוב מהפך. בעוד כמה שבועות הסניף יעבור הסבה ל'כשר למהדרין' ויושבת בימי המנוחה. השינוי המדובר, כך מסביר הזכיין של 'קפה לנדוור' בעיר, נובע משינוי האופי של מתחם התחנה שבתחילת דרכו, מרבית המסעדות והעסקים בו היו פתוחים בשבתות.

2 צפייה בגלריה
קפה לנדוור
קפה לנדוור
קפה לנדוור. מתחם התחנה הראשונה
(צילום ארכיון: רפי קוץ)

במגמת הכשרה


יש לציין כי המהפך הכשרותי של 'לנדוור' איננו ייחודי לבירה, כשעוד ועוד מסניפיה של רשת בתי הקפה ברחבי הארץ עוברים הסבה לכשרים עם תעודות. לא מדובר כאן רק באימוץ ורסיה כשרה של המנות הקיימות - שפית הרשת, יהלומה לוי אף שקדה במיוחד על תפריט חלבי-דגים שעומד בפני עצמו. כך, אם עד לפני כשנה היו ל'קפה לנדוור' סניפים כשרים בודדים שפעלו בעיקר במתחמים שממילא סגורים בסופי שבוע, דוגמת קניון הראל במבשרת ציון, הרי שכיום כבר כ־30 אחוז מסניפי הרשת בחזקת כשרים, והמגמה הזאת כפי שזה נראה, עוד תלך ותתחזק.