כתב אישום שהוגש בימים אלה לבית המשפט חושף פרשה מוזרה של גניבת אמבולנס מד"א והפיכתו לרכב טיולים. לטענת התביעה, לפני קרוב לשנתיים, נהג מד"א ממודיעין עילית סיים את המשמרת והשאיר את המפתחות בדלת הרכב. המפתחות יועדו לנהג שאמור היה להשתמש אחריו ברכב החירום, אלא ששכן בן 23 לא עמד בפיתוי, התניע את האמבולנס ויצא לדרך.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אמבולנס מד"א נגנב והפך לרכב טיולים
(צילום: אוהד צויגנברג)
ביציאה ממודיעין עילית הוא לקח איתו טרמפיסט עד לצומת שילת, שם אסף שלושה טרמפיסטים נוספים. שניים הוריד בדרך, ואת השלישי הסיע לביתו שבראש העין, זאת כשהוא חוצה צומת באדום, ומפעיל אורות חירום וסירנה. מכיוון שמיכל הדלק הגדול היה מלא, הגנב החליט לנסוע עם האמבולנס למירון שבצפון, כדי להתפלל בקבר רבי שמעון בר יוחאי. ביציאה מהמקום הקדוש, הוא לקח איתו שלושה טרמפיסטים חדשים.
לפי הנטען, הנהג שאל את אחד הטרמפיסטים, המתגורר בגבעת זאב, אם ירצה להחליף אותו בנהיגה. למרות שלצעיר לא היה לא רישיון נהיגה לרכב חירום, הוא הסכים, לבש אפוד של מד"א והחל בנסיעה, שכללה עצירה להתרעננות בתחנת דלק בשפרעם.

קראו גם:

העבירות בהן נאשמים הצעירים

  • גניבה של רכב חירום
  • נהיגה באמבולנס ללא רישיון
  • תקיפה
* כל נאשם לפי חלקו באירועים

לרוע מזלה של החבורה, בתחנת הדלק היה באותה שעה נהג אמבולנס של מד"א. לנוכח העובדה שהם לא לבשו מדים של ארגון החירום, ורק אחד מהם לבש אפוד, הוא חשד בהם ופתח איתם בשיחה. כאשר הבין שרכב החירום נגנב, הוא כיבה את המנוע ולקח את המפתחות. בתגובה הצעיר מגבעת זאב חבט בפרצופו, אבל המשטרה שהגיעה למקום במהירות עצרה את החבורה. כעת הוגשו כתבי אישום נגד שני הנאשמים המרכזיים - הגנב שגם נהג, והנהג שגם תקף.