המהפך של בית הקפה במתחם החילוני הגדול: קפה 'לנדוור' שפתח לפני עשור את המסעדה המפורסמת שלהם במתחם התחנה הראשונה והיה אחד מהמקומות פורצי הדרך של מתחם הבילוי החילוני בשבת, עושה מהפך. בעוד מספר שבועות המסעדה תהפוך למקום כשר שסגור בלילות שישי, בשבתות ובחגים. המקום יהפוך לכשר למהדרין עם תפריט חלבי ומנות דגים.
3 צפייה בגלריה
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
(צילום: רפי קוץ)
מדובר בשינוי שבא בעקבות החלטת הרשת לנוכח שינוי פני המתחם כולו. בתחילת הדרך, אומרים ברשת קפה לנדוור, האופי של מתחם התחנה היה אחר. עיקר המסעדות היו פתוחים בו בשבתות, אולם לאט לאט, עם השנים, השתנה הכיוון והגיוון ויותר מקומות כשרים החלו לפעול במתחם התחנה. עכשיו גם ברשת לנדוור משנים כיוון.
יש לציין כי בשנה האחרונה כל רשת קפה לנדוור עוברת מהפך. גם בסניפים במקומות אחרים בארץ שהיו לא כשרים ופתוחים בשבת עושים את השינוי והופכים לכשרים עם תעודות. כיום כ-30 אחוז מהרשת הם סניפים כשרים והמגמה הזאת הולכת להתחזק.

3 צפייה בגלריה
קפה לנדוור
קפה לנדוור
קפה לנדוור
(צילום: קובי קואנקס)

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
קפה לנדוור
קפה לנדוור
קפה לנדוור במתחם התחנה
(צילום ארכיון: רפי קוץ)

ומה קורה בשאר המסעדות במתחם התחנה? החודש פרסמנו ב-mynet ירושלים כי בדצמבר הקרוב יסתיימו תקופת המכרז להפעלת המקום על ידי חברת פלורנטין של אבי מורדוך וממילא גם יפקעו חוזי השכירות של המסעדות והחנויות.
בחודש שלאחר מכן אמורות להתחיל עבודות התוואי הכחול של הרכבת הקלה שתעבור בסמוך. במהלך התקופה הזאת הגישה לתחנה תצטמצם מצפון וממזרח, וברור לכולם שההכנסות של העסקים במתחם יפגעו. מצב זה עשוי להביא לא מעט בעלי עסקים לבחון אפשרויות מעבר למקום אחר, כל עוד לא יובטחו להם הנחות והטבות משמעותיות.
מטעם הזכיין נמסר: "החלטנו על השינוי בכדי לאפשר לכלל האוכולוסה בעיר להגיע ללנדוור ולהתארח במקום".