ספק מתי בירושלים היתה מציאות כל כך מתסכלת עבור מאות אלפי תושבים: יש מסילות, יש תחנות. הכל גמור ומוכן, אפילו הקרונות כבר נסעו על הפסים כמה וכמה פעמים. בקיצור, הכל עובד — אבל אין אישור לנסוע.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ)
מאות אלפי ירושלמים נפגעים מהמצב הקיים. אלה שגרים בנווה יעקב, בקרית יובל ובעין כרם. עשרות אלפי באי בית החולים הדסה — צוותים רפואיים, סטודנטים, מאושפזים ומשפחותיהם.
כבר לפני חצי שנה, בחודש מרץ האחרון, אמר ל-mynet גורם בחברת ״כפיר״ המפעילה את הקו האדום כי ״לא קיימת שום בעיה טכנית וכי כל הקרונות כבר כשירים להפעלה״. תחילה דיברו על אוגוסט 2024, לאחר מכן על נובמבר 2024, ועכשיו גם התאריך הזה ירד מהפרק. יש לומר שאפילו בלשכת ראש העירייה כבר התקשו להאמין לתאריכים הללו והביעו ספקות גדולות לגביהן — וצדקו.
מסלול הקו האדום בירושלים. מהדסה ועד לנווה יעקב

עכשיו מסתבר שהמקטעים החדשים לא צפויים להיפתח לפני שנת 2025. זאת בשל עניינים בירוקרטיים שמנהלים בין חברת כפיר למשרד האוצר, וגם בשל העובדה שאנשי המקצוע שאמורים לתת את האור הירוק להפעלה מסחרית של המקטעים — פשוט מפחדים לבוא לארץ, נוכח המלחמה המתמשכת בעזה. החזית שנפתחה השבוע בצפון היא כנראה החותמת הסופית שהארכת הקו לא תצא לפועל בשנה הנוכחית.


הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להיות מוארך לצפון ולהגיע עד לשכונת נווה יעקב עם עוד 4 תחנות עצירה. מהצד השני, אמורה הרכבת להמשיך אחרי תחנת הר הרצל לעוד 8 תחנות עצירה בשכונות קרית יובל, קרית מנחם עד לבית החולים הדסה עין כרם.