בדיוק בחודש שבו התבשרנו שמספר התיירים המגיעים לארץ מתקרב למספר שמלפני הקורונה, מצאו עצמם זוג תיירים מגרמניה שביקרו בעיר בסיטואציה לא נעימה — וזכו ליחס תקיף מצד פקחי חברת כפיר, עליה פרסם רק לפני כחצי שנה מבקר המדינה דוח חמור באשר להתנהלותה.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה. הניסיון להסביר לא עזר
הרכבת הקלה. הניסיון להסביר לא עזר
הרכבת הקלה. הניסיון להסביר לא עזר
(צילום: פרטי)
השניים פנו אל תושב העיר בתחנת הרכבת הקלה ב'הטורים' וביקשו ממנו להסביר להם כיצד להשתמש בכרטיס. התושב, שאינו נוהג לעשות שימוש ב'רב-קו', אמר לשניים שניתן להטעין על הכרטיס מספר נסיעות ברכבת ולתקף עבור זוג. אלא שברכבת כל כרטיס אמור להיות אישי ולא ניתן לתקף את אותו כרטיס עבור שני נוסעים.
עוד על הרכבת הקלה בירושלים:
לרוע מזלם של השניים פקח בדק את כרטיס הנסיעה שלהם, ומכיוון שהכרטיס לא תוקף על פי הכללים הם נקנסו. "הפקח שהגיע לבדוק את הכרטיס אמר שזה לא בסדר ונתן להם דוח מטורף", מספר הנוסע. "ניסיתי לדבר איתו ולהסביר לו שאני זה שהטעה אותם, אבל הוא לא היה מוכן לשמוע, והתיירים מנגד היו מבוהלים ולא הבינו כלום. ביקשתי שיוותר להם לפנים משורת הדין, אבל הוא לא הסכים, התעצבן עליהם ועלי והתעקש לתת להם דוח״.
"מה זה חוסר השירותיות הזה? כולנו בני אדם וטועים. אני לא מדבר על הרמאים, שצריכים לקבל עונש, אלא על זוג תיירים שבאמת לא הבינו, שאלו מקומי מה צריך לעשות, והוא זה שנתן להם הנחיות שגויות. אתם רציניים? איפה 'הסבר פניך לתייר?' תפעילו קצת שיקול דעת".

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: mynet)

הנוסע התקשר לדבריו ל'כפיר' כדי להסביר את הטעות ולנסות לעזור לתיירים. "הם התבצרו בעמדתם ואמרו שכתוב בשלוש שפות איך מתקפים ברכבת ושהם פועלים על פי הנחיות משרד התחבורה. מדובר בזוג תיירים גרמנים שבקושי מבינים אנגלית. לצערי בחברה אפילו לא מנסים להבין את הקושי וחבל".

3 צפייה בגלריה
מאבטחים ברכבת הקלה
מאבטחים ברכבת הקלה
מאבטחים ברכבת הקלה
(צילום: יואב דודקביץ)
במקרה אחר שאירע בחודש אפריל, העידו נוסעים על תיירת שהתבלבלה ורכשה כרטיס נסיעה לא נכון. היא עוכבה על ידי הפקחים. על פי העדויות, העיכוב נעשה בצורה תוקפנית מאוד ועורר מהומה ומבוכה רבה לתיירת.
מהחברה נמסר: "כפיר הרכבת הקלה' פועלת להנגשת הוראות הנסיעה ברכבת הקלה בשלטים ובכריזה בתחנות וברכבת בשלוש שפות. החברה פועלת בהתאם להנחיות החוק והנחיות משרד התחבורה בעניין.עוד הוסיפו מטעם החברה כי, "הנוסעים בפנייה לא תיקפו כראוי את כרטיס הנסיעה ועל כן נרשם להם דוח. "החברה שבה ומבקשת מנוסעי הרכבת לוודא כי אכן תיקפו את כרטיס הנסיעה עם העלייה לרכבת על פי חוק, במטרה להימנע מדוחות מיותרים. יודגש כי כל נוסע מחויב בכרטיס נסיעה נפרד אלא אם מדובר בנסיעת המשך מאוטובוס נוסע שנמצא ללא כרטיס או כרטיס שלא תוקף כדין מחויב בחיוב מוגדל: מחיר נסיעה מלא בתוספת פיצוי בסך 180 שקל חובת התיקוף ברכבת הקלה חלה על כל סוגי הכרטיסים: נייר, רב-קו וכרטיסי המנוי, כמו חופשי-חודשי, שבועי, סטודנט ועוד״.