משרד התחבורה ועיריית ירושלים הודיעו כי החל ממחר — יום רביעי ה-1 בפברואר 2023 תדירות הנסיעות של הרכבת הקלה תעלה. על פי המתוכנן, הרכבת תבצע מדי יום 331 נסיעות, לעומת 320 נסיעות שבוצעו מדי יום עד כה. הגברת התדירות כאמור תתבצע בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 05:30 בבוקר ועד חצות.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אדווה חולי)

מהעירייה נמסר כי ״השיפור בתדירות יורגש בעיקר בשעות הערב והלילה, במטרה למנוע המתנה ארוכה בתחנות ולמען בטיחות התושבים. מאז תחילת חודש ינואר השנה, גדל מספר הרכבות בשעות הערב, בין 19:00 ל-20:00. כיום מגיעה הרכבת בשעות אלו כל 6 דקות, לעומת תדירות של רכבת כל 10 דקות לפני כן״.

3 צפייה בגלריה
הדוחק והצפיפות אתמול ברכבת הקלה
הדוחק והצפיפות אתמול ברכבת הקלה
צפיפות ברכבת, השבוע
(צילום: אלון לוי)
החל מיום רביעי (מחר), תוגבר תדירות הרכבת גם בשעות מאוחרות יותר. בין השעות 20:00 עד 22:00 תגיע רכבת בכל 10 דקות, במקום בכל 12 דקות עד כה; בשעות 22:00 עד 24:00 תוגבר התדירות לרכבת בכל 12 דקות, במקום 15 דקות בעבר.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
התדירות תתוגבר גם בלילה
(צילום: רועי אלמן)

מוקדם יותר השבוע התרחש אירוע חסר תקדים ברכבת הקלה, כאשר צוותי הצלה נאלצו להעניק לנוסעים טיפול רפואי לאחר שסבלו מקשיי נשימה וחרדות עקב דוחק וצפיפות ברכבת. בחודש נובמבר 2022 מתח מבקר המדינה ביקורת חריפה על חברת כפיר בנושא הצפיפות. בחברה הגיבו באופן תמוה ואמרו כי ״הצפיפות מעידה על הצלחתה של הרכבת״.
ראש העירייה משה ליאון אמר כי ״הרכבת הקלה היא כלי הסעת המונים מוצלח וירוק שמוריד עומסי תנועה משמעותיים בעיר. בשנים הקרובות נסיים את שני הקווים הנוספים שימשיכו ויפחיתו עומסי תנועה רבים״.