ליאור תכנן לטוס לרודוס לירח דבש קצר עם זוגתו אורנית. הם פנטזו על טברנות טובות, אוזו וחופי ים זהובים. החדשות והתמונות על השריפות ביוון, שהתפשטו לאיים נוספים, ותמונות התיירים המפונים מבתי המלון, שינו להם מן הסתם את התוכניות. במקום לנסוע לכיוון שדה התעופה הם ביקשו לבטל את החופשה, בתקווה לאלטרנטיבה של ים מרגיע וקוקטיילים מרעננים ביעד אחר.
2 צפייה בגלריה
רודוס יוון
רודוס יוון
רודוס יוון
(צילום: shutterstock)
להפתעתם, חברת התעופה סירבה והודיעה לליאור שהטיסות ממשיכות כרגיל. החברה אמרה שהיא עוקבת אחר המצב ושיש ישראלים רבים שמבקשים לחזור, כך שהיא תמשיך לטוס לשם ובחזרה. וכך, למעשה, ליאור ואורנית נאלצו לשלם על חופשה שכלל לא התקיימה.
מה עושים? עו"ד אמיתי כדר מהמועצה לצרכנות מזדהה עם עוגמת הנפש של ליאור, אבל אומר: "חוק הגנת הצרכן קובע שעל פניו, יום לפני הטיסה לא ניתן לבטלה ולקבל השבה לפי חוק שירותי תעופה, לכן בני הזוג לא זכאים להחזר כספי, משום שמדובר במקרה שלא בשליטת החברה.

2 צפייה בגלריה
השריפות ברודוס. התיירים פונו
השריפות ברודוס. התיירים פונו
השריפות ברודוס. התיירים פונו
(צילום: GIOTA LOTSARI, EPA)

"העובדה שהטיסות יוצאות באופן סדיר ולא בוטלו לא מסייעת לצרכנים במקרה הזה, בעיקר אם צרכן הזמין את הטיסה בעצמו שלא במסגרת חבילה. ככל שמדובר בעסקת חבילה של טיסה ומלון באזור השריפה, נראה כי קיימת אפשרות לזכות הצרכנים בטענת סיכול". עוד בחדשות:
קבלו טיפ: מומלץ תמיד לעשות ביטוח נסיעות, שיכול להציל לפחות חלק מהכסף. אם מדובר בחבילה שנרכשה מסוכן, כדאי לנסות להחליף את היעד או את התאריך.