רק חמישה חודשים לאחר שהחל לפעול קו "62" – חלק מהנוסעים כבר מדווחים על עומס וצפיפות באוטובוס והם מתוסכלים מהמצב. במסגרת הרפורמה התחבורתית בעיר, פוצל ביוני האחרון קו 32 לשני קווים – קו 92 וקו 62. קו 62 קוצר וכיום מקשר בין שכונת רמות לתחנה המרכזית, אלא שלאחר הפיצול התושבים מדווחים על לא מעט בעיות בקו האוטובוס.
3 צפייה בגלריה
 קו 62
 קו 62
קו 62
(צילום: יואב דודקביץ')

תושבת שכונת רמות, שיינה סיפרה ל-mynet כי היא מתקשה להתנייד ואף נאלצת לוותר על שיעורי הנגינה לבנה המחונן. "יש לי ילד שהוא מחונן בנגינה על צ'לו", היא סיפרה בכאב, "הוא ברמה מאוד-מאוד גבוהה ועתידו מבטיח. בעבר עשיתי שימוש בקו 32 כדי להגיע לשיעורי הנגינה, אבל עכשיו – עם הקו החדש (קו 62), זה פשוט בלתי אפשרי בגלל העומס המטורף באוטובוס. פשוט אי אפשר לעלות עם ילד וצ'לו לאוטובוס בגלל הצפיפות ובגלל הצורך להחליף קו באמצע. לצערי, אין לי רכב וגם לא מספיק כסף כדי לשלוח את הילד במונית כמה פעמים בשבוע אז נכון לעכשיו ויתרנו על שיעורי הצ'לו לילד עד שאקנה רכב או משהו כזה.

3 צפייה בגלריה
 קו 62
 קו 62
נוסעת בקו 62: "ויתרנו על שיעורי הצ'לו לילד"
(צילום: יואב דודקביץ')

"בנוסף, יש לי גם ילדים עם אוטיזם שגם הם לא יכולים לעשות שימוש באוטובוס. זה לא רק שאין מקום לשבת, אלא שגם לעמוד, זה ברמת הבלתי אפשרי – הצפיפות נוראית. לצערי, אני לא יכולה לקחת את הילדים שלי למרכז העיר בשעות הבוקר או הערב, כי אני מבינה שבדרך חזרה פשוט לא אוכל לעלות איתם לאוטובוס".
קראו גם:
קו 32 כאמור היה נוסע משכונת רמות עד שכונת גילה דרך אגריפס ושוק מחנה יהודה, וכעת קו 62 מגיע רק אל בנייני האומה במרכז העיר. "אין לנו קו חלופי במקומו ואנחנו נאלצים להחליף קו בצומת רמות או בבנייני האומה כדי להגיע ליעדים שהם לא התחנה המרכזית" היא הוסיפה, "זה ממש קשה כי בשני המקומות הללו יש תמיד עומס ולא רק בשעות השיא, ממש כל הזמן. אין קו שנותן לנו את השירות היעיל שנתן לנו קו 32 הישן. זה גם הקו היחיד שנוסע מרמות ב'-וג' עד לתחנה מרכזית. בעבר היו עוד קווים כאלה, אבל כעת זהו הקו היחיד.
קראו גם:
"בשעות העומס אי אפשר לעלות עליו בכלל הוא תמיד עמוס מאוד באנשים, והתדירות היא ממש גרועה. התוצאה היא קטסטרופה – אי אפשר לצאת מהשכונה ואי אפשר להיכנס אליה. זה עוד לפני שאני מדברת על ההפגנות שנערכות כל כמה ימים בצומת בר אילן וגאולה".

צפיפות, הטרדות מיניות ודילוג על תחנות

י', נוסעת קבועה של הקו, מסכימה עם דבריה של שיינה והוסיפה: "אני עולה קבוע בכניסה לעיר. כזכור, זו התחנה השנייה אחרי התחנה המרכזית, שם כל האוטובוס מתמלא. כשהוא מגיע לתחנת היציאה מהעיר או שהוא לא עוצר או שהוא מלא עד אפס מקום. אין לדעת מתי יקרה האסון הבא, בעומס מטורף כזה במיוחד בשעות השיא אבל גם לכל אורך שעות היום – זה רק עניין של זמן. מספיק ברקס אחד באוטובוס שהאנשים עומדים בו בצפיפות כל כך גדולה, ואנשים מוחצים אחד את השני. אנחנו לא 30 איש באוטובוס, אלא אולי 100 איש שעומדים אחד בצמוד לשני, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על הטרדות מיניות שאפילו אני באופן אישי חוויתי".

3 צפייה בגלריה
שכונת רמות
שכונת רמות
שכונת רמות
(צילום: יואב דודקביץ')

י' סיפרה כי לטענתה פעמים רבות האוטובוס לא עובר בתחנה: "בשבוע שעבר היה נהג שעמד בתחנה ופתח רק את הדלת הקדמית ואמר לאנשים להיכנס עד שבאיזה שלב הוא אמר 'זהו' וסגר על האנשים את הדלת. עשרות אנשים נשארו בתחנה. כשאני ממהרת כדי לאסוף את הילדים מהגן או מהמעון, אני אומרת לעצמי שאין מצב שאני לא עולה על האוטובוס ומגיעה בזמן לאסוף את הילדים. מצד שני, יש פעמים שאני אומרת – אין מצב שאני עולה על האוטובוס במצב כזה עמוס. לצערי, פעמים רבות אני עולה על טרמפים שעוברים מהיציאה לעיר, ואני יודעת שאני מסכנת את הילדות שלי, אבל אין לי ברירה".
ממשרד התחבורה נמסר: "במסגרת יישום מכרזים חדשים בקווי השירות בירושלים, מבוצעים שיפורים משמעותיים ברמת השירות בכלל העיר ובשכונת רמות בפרט. שינויים אלה נעשים בהדרגה, תוך בחינה מתמשכת של רמת השירות, ביצוע שינויים והתאמות בשירות בהתאם לצורך. קו 62, המופעל על ידי חברת ״סופרבוס״ תוכנן כקו מעגלי בין רמות לתחנה המרכזית בשונה מקו 32 שפעל בעבר, במטרה לשפר את רמת השירות והאמינות של השירות בין מוקדי ביקוש אלה. במסגרת כך, אף בוצע תגבור של השירות, ביחס לתדירות קו 32. לאחר מעקב שנעשה בשבועות האחרונים, נעשית בחינה בימים אלה של תגבורים נוספים בכדי לתת מענה טוב יותר לצרכים".
פורסם לראשונה: 07:58, 16.11.22