שוק רמלה לוד נסגר: ימי שני היו ידועים בעיר כימי השוק של רמלה לוד אבל עכשיו השוק הוותיק נאלץ להתפנות ונסגר זמנית. זאת לאחר שפעל ברצף כ-30 שנה מתוכם 15 השנים האחרונות במתחם הרכבת במלחה. הסגירה באה עקב התקדמות העבודות על תוואי הרכבת הקלה במקום.
2 צפייה בגלריה
שוק רמלה לוד בירושלים,
שוק רמלה לוד בירושלים,
שוק רמלה לוד במלחה
(צילום: עמית שאבי)
כרגע השוק מחפש שטח חלופי. העירייה מנסה לעזור אבל בפועל לא קל לאתר מגרש של שטח פתוח בסדרי גודל של 3 עד 5 דונם ונדרשים לכך גם אישורי הפעלה מרמ"י. בשוק פעלים כיום מעל ל-60 דוכנים וכ-100 בתי אב, רובם ירושלמים, מתפרנסים מהמתחם.
קראו גם:
אביב בן עמי, אחד השותפים הבכירים המפעיל את השוק: "זה עצוב לנו שכרגע לא מצלחים לעזור לנו ולמרות הכוונות הטובות של העירייה אנחנו עדיין מחכים לתשובות מרשות מקרקעי ישראל על כמה אופציות ויש לנו גם פגישה מסודרת איתם בשבוע הקרוב. אנחנו בהחלט מבינים את הצרכים של הרכבת הקלה. אך זה לא משהו שבא בהפתעה ויכלו לארגן לנו מראש מיקום חילופי ולא לסגור אותנו ואחר כך להתחיל לחפש. בנתיים כל הסוחרים העצמאיים והעובדים השכירים שלנו יושבים בבית".ֿ

2 צפייה בגלריה
שוק רמלה לוד בירושלים,
שוק רמלה לוד בירושלים,
שוק רמלה לוד במלחה
(צילום: עמית שאבי)
שוק רמלה לוד הוא שוק דוכנים פתוח שמציע סחורות מגוונות במחירים מוזלים. הוא מתנהל פעם אחת בשבוע בימי שני מהבוקר ועד לשעות הערב. הוא נוסד לפני כ-30 שנה בתלפיות ולאחר כ-15 שנים העתיק את פעילותו לחניון בתחנת הרכבת מלחה. עכשיו כאמור הוא מחפש משכן חדש.
פורסם לראשונה: 14:14, 15.11.22