תושבי רחביה מתוסכלים: החל ממחר (שישי) יבוטל קו 32 הפופולארי ויפוצל לשני קווים חדשים - 62 ו-92. אלא שבמסלולים החדשים, שכונת רחביה נזנחת וחלק משמעותי מבין הרחובות בשכונה בהם היו תחנות כחלק משירות הקו, כבר לא זוכה לכיסוי. לפני יומיים נפתחה עצומה במטרה ללחוץ על משרד התחבורה ועיריית ירושלים ולשנות את רוע הגזירה, ובתוך שעות בודדות מאות מתושבי השכונה חתמו עליה.
"החל מיום שישי הקרוב אנחנו נזנחים ללא פתרון תחבורתי כדי להגיע אל השכונה", אמרה לירון אברהם (26), סטודנטית בעיר, "אנחנו נותרים עם כמה אופציות מאוד אומללות: קו 9 שעושה מסלול שלא סביר מבחינת האורך שלו עד שמגיעים לשכונה, וקו 15 שלא נכנס אל רחביה, הוא עוצר רק בעמק המצלבה עצמה כך שזה לא משרת את מרבית תושבי השכונה כי הוא דורש הליכה מאוד ארוכה ולעלות את רחוב סעדיה גאון. אנחנו נותרים ללא שום דרך להגיע לשכונה מתחנה מרכזית בלי מעבר במרכז העיר, וכנגד זה אנחנו יוצאים.
אברהם שפתחה את העצומה אמרה: "המטרה של העצומה היא להאיץ ולזרז את קו 97 שמתוכנן לצאת ברבעון הראשון של 2023. זה קו שיכול לפתור את הבעיה שנוצרה בעל כורחנו בעצם ביטול קו 32. במקור הוא היה צריך לצאת לפועל לפני יותר משנה, ולא יצא, כך שלמעשה אנחנו גם לא יודעים מתי הוא באמת יפעל. גם אם יתחיל לפעול במועד, זה משאיר אותנו ללא מענה הרבה מאוד זמן".
עוד כתבות ב-mynet:
אברהם הציפה את הבעיה בפורום התחבורה של המינהל הקהילתי בגינות העיר ולטענתה קיבלה תשובות לא מספקות. "אמרו לי שזה לא נורא, שזו רק החלפה ושזה זמני מדובר כנראה באנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית ולא יודעים עד כמה זה יכול להשפיע. אני מנסה להשפיע על צוות אב לתחבורה, עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות העצומה. זה פשוט מחדל, לא ייתכן להשאיר שכונה שלמה ללא מענה בתמורה למענה משופר בשכונות אחרות".
מעיריית ירושלים וצוות אב לתחבורה נמסר: "קו 32 המתבטל הוא קו ארוך ומסורבל, שעובר דרך אזורים עתירי עומסים, ולכן רמת אמינותו נמוכה. לפיכך, הקו יבוטל ויוחלף ע"י שני קווים חדשים וקצרים יותר, בתדירות מוגברת ואמינות משופרת: קו 62 בין רמות לתחנה המרכזית וקו 92 מגילה למרכז העיר והשוק ובחזרה.
"עבור תושבי רחביה המעוניינים בשירות לתחנה המרכזית ישנן מספר חלופות נסיעה: קווים 14 ו-15 משדרות הזז, קווים 74, 75, 78 מאזור כיכר צרפת, וכן אפשרות לבצע מעבר מהיר ממגוון קווים החולפים ברחוב עזה בתדירות גבוהה מאוד, אל הרכבת הקלה או לקווי אוטובוס תדירים אל התחנה המרכזית. לגבי הפעלת קו 97, תהליך הפעלת קווי האוטובוס החדשים בירושלים הוא תהליך הדרגתי. הקו מתוכנן להתחיל לפעול במהלך שנת 2023".