מעקב mynet ירושלים: הגנים החילונים בשכונת רמות, שהיו עתידים להתפנות לטובת תלמוד תורה ליטאי, יישארו במקומם. כך החליט היום (ג') ראש העירייה משה ליאון ביחד עם הדרגים המקצועיים בעירייה.
2 צפייה בגלריה
אחד משני הגנים החילונים שיועברו לבית הספר הליטאי
אחד משני הגנים החילונים שיועברו לבית הספר הליטאי
אחד משני הגנים החילונים שיועברו לבית הספר הליטאי
(צילום: פרטי)
הגנים הממלכתיים "רימון" ו-"תמר", הממוקמים ברחוב משה שור 10 שבשכונת רמות ב', היו אמורים להתפנות עבור אכלוס של תלמוד התורה 'אורלוויק' שפועל חלקית במתחם. הורי התלמידים יצאו בשבועות האחרונים למאבק עיקש נגד הכוונה להוציאם מהמתחם.
הם ארגנו מספר הפגנות, כולל אחת מול כיכר ספרא בזמן ישיבת מועצת העיר, ורתמו לצידם פוליטיקאים רבים וביניהם יוסי חביליו, עופר ברקוביץ' ואף את מחזיקת תיק החינוך בעירייה, חגית משה.
2 צפייה בגלריה
מחאת הורי הילדים החילונים ברמות
מחאת הורי הילדים החילונים ברמות
מחאת הורי הילדים החילונים בכיכר ספרא
(צילום: אלון לוי)
"אנחנו כבר 40 שנה בגן הזה", אמר אז עו"ד אשר אביטן, חבר בוועד ההורים, "פתאום, בערב יום ירושלים, העירייה אומרת לנו שאנחנו צריכים להתפנות בשביל החרדים. מה זה צריך להיות? לטעמי, הגנים יעברו לידיים חרדיות מתוך החלטה פוליטית שעברה מעל כל מקבלי ההחלטות בעירייה ובניגוד גמור לדעתם. ועד ההורים מתכוון לפנות לבית המשפט ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לעצור את ההחלטה הפוגעת בשוויון בעיר ומעודדת נטישת ציבור פלורליסטי". לפני זמן קצר כאמור נפלה ההחלטה הסופית בעירייה, לפיה הגנים הממלכתיים לא יפונו מהמתחם.
ראש העירייה משה ליאון מסר בתגובה: "בחנתי את הסוגייה לעומק. ישבתי עם ההורים החרדיים, עם הרבנים ועם הנציגים במקצועיים במינהל חינוך ואני חייב לציין בפניכם כי אני מבין את שני הצדדים, הציבור החרדי סובל ממחסור רב של כיתות לימוד ואני רואה עצמי שליח של כלל תושבי ירושלים ומחויב לדאוג לכלל המגזרים בעיר.
"החלטתי הערב, בשיתוף הנציגים החרדים והגורמים המקצועיים, לא להעביר אתכם ממקומכם. אני רואה חשיבות רבה בחיים המשותפים בין המגזרים בתוך השכונות ואני שמח לשמוע שכך גם נציגי הציבור מכלל המגזרים ואתם ביניהם. החיים המשותפים הם הייחודיות של ירושלים ואעשה ככל שביכולתי על מנת לאפשר חיים משותפים ולדאוג לצורכי הציבור כולו".
סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה: "אני שמחה ומברכת על ההחלטה. היא מאפשרת חיים משותפים והבנה הדדית של כלל האוכלוסיות. ירושלים שייכת לכולם, באחדות ובאהבה נמשיך לעשות חינוך טוב בירושלים".
עו"ד עינב בר כהן, חברת מועצת העיר התעוררות מסרה: "זהו ניצחון גדול לשכונת רמות! השארת הגנים במקומם מנעה עוול גדול להורים ולילדים בשכונת רמות ופגיעה אנושה בציביון השכונה. כל הכבוד להנהגת ההורים ומובילי המאבק שהוכיחו שאפשר לשנות החלטות רעות של ראש העיר. נמשיך להיאבק יחד עם התושבים של שכונת רמות ובכלל יחד עם תושבי ירושלים ולשמור על ציביון העיר ועל ירושלים של כולם!"
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים