האלימות במערכת החינוך מגיעה לשיא חדש: תלמיד בית ספר באזור ירושלים השליך מטען חבלה מאולתר לעבר דירת חברו על רקע של סכסוך כספי. למרבה המזל, באירוע החריג לא היו נפגעים בנפש, רק פגיעה מרובה ברכוש.
1 צפייה בגלריה
מטען חבלה
מטען חבלה
מטען חבלה
(צילום המחשה: shutterstock)

מעצר במקום בחינת בגרות

התלמיד החשוד כי השליך את המטען נעצר בתחילת השבוע יחד עם צעיר נוסף. הם חשודים בביצוע עבירות של היזק מכוון לרכוש, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים ושיגור חומר נפיץ. על פי ממצאי החקירה, האירוע התרחש לפני כחודש, כאשר על פי החשד שני הצעירים הגיעו לדירת חברם, שברו רהיטים וגרמו נזקים כבדים לדירה. חוקרי זיהוי פלילי וחבלן משטרה קבעו כי במהלך האירוע אף נזרק מטען לעבר הדירה. על פי החשד, אותו צעיר היה חייב לחבריו אלף שקלים, וכאשר התמהמה ולא שילם את חובו הם הגיעו לביתו במטרה לפגוע בו.
סנגורו של תלמיד בית הספר החשוד במעשה, עו"ד ברק תמיר, אמר במהלך דיון בהארכת מעצרו כי מדובר בבחור צעיר, תלמיד בית ספר בעל עבר פלילי נקי. הוא הוסיף שהצעיר יתום מאב ומתמודד עם קשיים נוספים. עו"ד ברק: "למרות החשדות אני סבור כי ניתן לשחררו בתנאים מגבילים למעצר בית. המשפחה תביא אותו לכל דיון ותפקיד ערבויות מתאימות. אנו צריכים לאפשר לו לחזור לספסל הלימודים ולהשלים את הבגרויות". סנגורו של החשוד הנוסף אמר: "לטעון שנזרק חומר נפץ לתוך נכס של אדם ולטעון כי יש עילת מסוכנות זה דבר לא נכון. לא ניתן לטעון כי יש מסוכנות ובמשך 20 יום לא מבוצעות פעולות חקירה".

אין שחרורים

בית המשפט הורה להאריך את מעצרם של הצעירים. "בפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרם של המשיבים", כתבה שופטת השלום עדי בר־טל. "הם חשודים בגרימת פיצוץ באמצעות חומר נפיץ, היזק לרכוש, איומים וקשירת קשר לביצוע פשע. המשיבים חשודים כי זרקו חומר דליק לבית מגוריו של המתלונן וגרמו היזק לדירתו". השופטת הורתה להאריך את מעצרם בשלושה ימים.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים