סערה ברמות ב': תושבים נדהמו לגלות כי העירייה החליטה להקצות לציבור החרדי מבנים בהם פעלו שני גני ילדים חילונים. לטענת ההורים, בשכונה פועלים רק ארבעה גנים המיועדים לציבור הממלכתי, ולאחרונה התברר כי אחד מהם ייסגר בסוף שנת הלימודים בטענה למיעוט בנרשמים. אם לא די בכך, בעירייה הודיעו לתושבים החילונים כי גם שני הגנים שפעלו במשך עשרות שנים, יועברו לחזקת תלמוד התורה "אורלוויק" הליטאי.
1 צפייה בגלריה
אחד משני הגנים החילונים שיועברו לבית הספר הליטאי
אחד משני הגנים החילונים שיועברו לבית הספר הליטאי
אחד משני הגנים החילונים שיועברו לבית הספר הליטאי
(צילום: פרטי)
"אנחנו כבר 40 שנה בגן הזה" אומר עו"ד אשר אביטן, חבר בוועד ההורים, "פתאום, בערב יום ירושלים, העירייה אומרת לנו שאנחנו צריכים להתפנות בשביל החרדים. מה זה צריך להיות? לטעמי, הגנים יעברו לידיים חרדיות מתוך החלטה פוליטית שעברה מעל כל מקבלי ההחלטות בעירייה ובניגוד גמור לדעתם. ועד ההורים מתכוון לפנות לבית המשפט ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לעצור את ההחלטה הפוגעת בשוויון בעיר ומעודדת נטישת ציבור פלורליסטי".
גורם חרדי בכיר בכיכר ספרא: "תלמוד התורה של אורלוויק נמצא בסמוך לגנים הללו. זה טבעי שגם הגנים יהיו בצמוד ולא סמוך לקניון רמות, המיקום שהעירייה מייעדת את הגן. הרבנים תומכים במהלך". יצוין, כי בתקופה של ניר ברקת כראש העירייה, הוא ניסה למנוע את התחרדות רמות. ב-2014, כאשר בשכונה היה רק גן חילוני אחד, הרשות המקומית הודיעה על פתיחת גן נוסף.
מי שתומכת במאבק ההורים היא חגית משה, סגנית ראש העירייה, ומחזיקה תיק החינוך מטעם 'הבית היהודי'. היא רתמה לצידה את עו"ד יוסי חביליו, הסמן החילוני בקואליציה. "אני לא אתן שיפנו גנים חילונים לטובת גנים חרדיים", אמר חביליו.
מטעמה של משה נמסר: "אין ילדים שהם סוג ב' בירושלים. הוצאת הגנים הממלכתיים, שקיימים במקום כבר 40 שנה, היא חציית קו אדום".
מהעירייה נמסר בתגובה: "לאור המחסור במבני חינוך ועל רקע שינויים דמוגרפיים נערכים מדי שנה עשרות תזוזות במבני מוסדות חינוך, שמטרתן למקסם את המקום הקיים. מדובר בשני גנים, הנמצאים בסמוך לתלמוד תורה, בו קיים מחסור בכיתות לימוד. לכן, העירייה החליטה להעביר את הגנים למבנה הנמצא במרחק 300 מטר משם, עם תנאים פיזיים טובים אף יותר, ובמקביל להעביר את תלמוד התורה ללמוד במתחם בו פעלו הגנים וכך לאפשר לכל תלמידיו ללמוד במתחם אחד".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים