עיריית ירושלים החליטה לחזור בה מהאישומים למפגינים על תליית שלטים במרחב הציבורי בירושלים, במסגרת אירועי המחאה בבלפור בקיץ האחרון. העירייה אף הודיעה על כך לבית המשפט. עד כה בוטלו שבע קנסות, שהובילו לאישומים נגד מספר פעילים חברתיים, ביניהם גיא הירשפלד ואמיר השכל.
2 צפייה בגלריה
המחאה בבלפור
המחאה בבלפור
המחאה בבלפור
(צילום: יואב דודקביץ')
כזכור, בחודש יולי 2020, הפעיל החברתי והפוליטי אמיר השכל לקח חלק בהפגנה מול בית ראש הממשלה. במהלך אחת ההפגנות, נתלו שלטי מחאה על גדרות ומעקים הגובלים במדרכה. בעקבות תליית השלטים במקום, פקחי העירייה שהגיעו למקום ומסרו להשכל חמש הודעות קנס, על סך 475 שקלים כל אחת, בגין עבירה של "הנחת מכשול ברחוב".
מנהלת המחלקה לפניות ציבור באגודה לזכויות האזרח, עו"ד רעות שאער פנתה לעיריית ירושלים וטענה שהקנסות ניתנו על פי סעיף של חוק העזר, שבג''ץ החליט שאינו מקנה סמכות למנוע הצגת שלטים בהפגנות, ועל כן יש לבטלן. עוד טענה כי לרשות מקומית אין סמכות להגביל או להסדיר את חופש הביטוי, ושאין לה סמכות לדרוש רישוי של שילוט מחאה ארעי. "לאחר בחינה מחודשת שערך התובע העירוני בנסיבות ביצוע העבירה, ועל מנת לחסוך זמן שיפוטי ניכר, החליט לחזור מן האישומים, טרם דיוני ההקראה בתיקי בית המשפט", כתב אבי כהן, עוזר לראש התביעה העירונית בעיריית ירושלים, בתשובתו.
2 צפייה בגלריה
אלפים צועדים לבלפור
אלפים צועדים לבלפור
אלפים צועדים לבלפור
(צילום: לירן תמרי)
תגובת העירייה: "מדובר בהליכים פליליים, בהם כל מקרה נבחן לגופו. קיימים עוד עשרות תיקים נוספים דומים. התביעה בוחנת כל תיק לנסיבותיו וראיותיו ומקבלת החלטות בהתאם".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים