האם היא תחליף את יפה בן דוד? יו"ר סיעת נחל ומנהלת בית הספר מעיין בעין כרם, יעל אביטל (53) תתמודד מול מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד על התפקיד בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא (1.6).
אביטל למדה תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני במקרא ויהדות, בעלת ותק של 30 שנה במערכת החינוך, מנהלת במשך 14 שנים את בית הספר ה"מעיין" של החינוך המיוחד בעין כרם, וכן זכתה בפרס חינוך ארצי לשנת תשע"ו ובהכרה ציבורית נרחבת.
1 צפייה בגלריה
יפה בן דוד ויעל אביטל
יפה בן דוד ויעל אביטל
יפה בן דוד ויעל אביטל
(צילום: מוטי קמחי ושמעון יאיר כהן)
אביטל, תושבת ארמון הנציב מקפידה לעסוק באופן יום-יומי ביוגה ונגינה על הפסנתר והיא אם למוטי ובת זוגו של אייל. "ההתנדבות היא חלק בלתי נפרד ממני החל מגיל 16 זה החינוך הערכי שקבלתי מהוריי", סיפרה למיינט ירושלים.
"לאורך השנים, ביצעתי מגוון תפקידים ניהוליים והנני שותפה מזה שנים בהובלת פרויקטים שיתופים עם המגזרים השונים במערכת החינוך בירושלים, חיפשתי את הדרך הלא שגרתית לעשות את עבודתי, לקדם את העשייה, להוביל חזון חינוכי וליישם אותו הלכה למעשה מתוך תשוקה לחינוך ואמונה שהחינוך הוא הכלי המשמעותי ביותר לגעת באנשים ולקדם את החברה", סיפרה.
מה הדבר הראשון שתשני במידה ותיבחרי?
"הדבר הראשון הוא כמובן הסכם השכר, שלא נחתם כבר שנתיים ופוגע אנושות בגיוס מורים חדשים למקצוע וממעמד המורה. לאחר מכן יש לעשות שינוי יסודי בכל המבנה הארגוני. לבזר אותו, להפוך אותו לדיגיטלי נגיש ויעיל. במקביל למשא ומתן בשכר, חייבים לטפל בגמלה של הפורשים. לא ייתכן שמורים שעבדו בשירות המדינה כל כך הרבה שנים יחיו מפנסיה זעומה. הנושא הזה הוא קריטי משום שהוא מקרין על אופק תעסוקתי והרצון להישאר במקצוע".
כיצד תפעלי כדי לשנות את שכר המורה הצעיר שנמצא בתחילת דרכו?
"אני רואה זאת כנקודה מאוד חשובה. אסור לפגוע באופק התעסוקתי של עובדי ההוראה עד הפרישה כולל לאחריה. עובד הוראה הוא מקצוע לכל החיים בדרך כלל, וכדי להשאיר מורים טובים במערכת חייבים לדאוג לאופק קידום מקצועי ותעסוקתי ,אחרת מורים טובים עושים הסבה ובורחים לאחר שנתיים שלוש. כדי לעשות זאת צריך לגייס את המדינה ומשרד והאוצר".
מהן המטרות שלך?
"המטרה שלי ושל סיעת נחל היא לגייס את החברה בישראל להכיר בחשיבות שכר המורים ולעבוד בשיתוף פעולה עם ארגוני המורים. לעבוד בשיתוף פעולה עם ההורים וגורמים פוליטיים מכל הקשת הפוליטית. משום שהחינוך חשוב לכולם. הוא עמוד התווך של כולנו. כדי לגייס את אנשי החינוך להשקיע בחינוך, חייבים להעמיד בראש האיגוד המקצועי שלנו דמות חינוכית, ערכית וייצוגית. אני מאמינה שהתבוננות, בהירות, מחויבות ואחריות מהווים מפתח להתעוררות ולפריצת דרך".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים