פרקליטות המחוז וסנגוריו של אליעזר ברלנד, בן 84, ראש קהילת "שובו בנים" המואשם בעבירות עושק ומרמה, הגיעו היום (ב') להסדר טיעון שבו הודה ברלנד באישום וירצה מאסר של שנה וחצי. כאמור ברלנד שנעצר בפברואר 2020, ריצה את מרבית העונש.
1 צפייה בגלריה
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
(צילום: עמית שאבי)
בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אותו בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון במסגרת הסדר טיעון בו הודה בעובדות כתב האישום המתוקן. על פי ההסדר, שגובש במסגרת הליך גישור בבית המשפט, יבקשו הצדדים מבית המשפט לגזור על ברלנד 18 חודשי מאסר בפועל, שיצטרפו לסך 8 חודשי מעצר באיזוק אלקטרוני בהם מצוי ברלנד, קנס בסך 2,415,000 שקלים לטובת המדינה, תשלום פיצוי לנפגעי העבירה ומאסר על תנאי למשך שנה.
לפני כארבעה חודשים שוחרר למעצר בית תחת פיקוח אלקטרוני ותנאי מעצר הדוקים. בנוסף ישלם הרב גם קנס כספי. ההסדר יוצג בשעה 12:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בחודש פברואר 2020 נעצר הרב בחשד לניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שמהם דרש עשרות אלפי שקלים תמורת ברכות ומרפא. הם חשודים גם בעבירות מס במאות מיליונים. חודש לאחר מכן הפרקליטות הגישה כתב אישום נגדו בו הוא הואשם ב-11 עבירות של קבלת דבר במרמה, 7 עבירות עושק, עשרות עבירות ניסיון קבלת דבר במרמה וניסיון עושק, ועבירה אחת של ניסיון גרימת חבלה חמורה. בכתב האישום מפורטות לא פחות מ - 16 פרשיות שונות בהן על פי החשד ארעו המקרים.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים