סערה בעקבות התוכנית להסדרת חיי הלילה והגבלת הישיבה באזור הברים בשוק מחנה יהודה: בעוד חלק לא מבוטל תומכים ביוזמה, מתברר עכשיו כי "ועד הפעולה" שקם נגד התוכנית שלח מכתב התרעה לעירייה רגע לפני העתירה שהוא מתכנן.
1 צפייה בגלריה
בילוי לילי בשוק מחנה יהודה
בילוי לילי בשוק מחנה יהודה
בילוי לילי בשוק מחנה יהודה. (למצולמים אין קשר לכתבה)
(צילום: רפי קוץ)
לאחר שעיריית ירושלים הודיע על מהלך להסדיר את חיי הלילה של שוק מחנה יהודה, קמו למהלך גם מתנגדים מתוך מספר בעלי עסקים במקום. על פי התוכנית, בימים ראשון עד שלישי, החל מהשעה 02:00 תתאפשר רק ישיבה בתוך הברים. בימים רביעי, חמישי ומוצ"ש תוארך הפעילות מחוץ לברים עד 03:00. אלא שלאחר הודעת העירייה, התאגדו מספר בעלי ברים שהודיעו כי הם מתנגדים למהלך.
ד"ר מתן גוטמן, מייצג את אותם בעלי עסקים הקוראים לעצמם "ועד הפעולה", ושלח מכתב התראה בהול ליועץ המשפטי לעירייה בו הוא מתריע לפני עתירה לבית המשפט.
"המדיניות החדשה מגבילה, הלכה למעשה, את פעילות הברים בשוק באופן משמעותי ביותר" נכתב מטעם ד"ר גוטמן, "אין כל היתכנות לפעילות עסקית כלכלית בשעות שבהן מרשיי לא יכולים להוציא כיסאות ושולחנות מהבר".
במכתב הוצגו נתוני העסקאות של מספר ברים בשוק, באופן שלטענת ד"ר גוטמן מוכיח שבמידה ותכנית ההסדרה תצא לפועל, ההכנסות יפחתו בשיעור של 40%. "סביר להניח שהמדיניות החדשה תפחית את שיעור המבלים גם בשעות המוקדמות יותר ותשפיע על העדפות הבילוי של המבלים, אשר ידירו ככל הנראה, את רגליהם מהברים של מרשיי בשוק".
"המדיניות החדשה אינה יוצרת איזון בין הגורמים השונים בשוק", ממשיך גוטמן, "אלא סגירת חיי הלילה במחנה יהודה ופגיעה אנושה בפרנסה של מרשיי. יישום המדיניות מצמצם בפועל את שעות העבודה של הברים לארבע עד חמש שעות בערב".

ויש גם הרבה תומכים

מנגד, לא מעט בעלי ברים אחרים תומכים במהלך של העירייה, שטוענת מצידה כי 90% מהסוחרים בשוק מצדדים בהסדרה. "אי הסדרה בתוך השוק גרם לברדק אדיר", אומר דותן בן חיים, בעלי בר 'השוקא'. "המהלך יוביל לאכיפה אדירה בשוק ובטווח הרחוק כל סוחר יברך על כך וכן ישמר האיזון בין חיי היום לחיי הלילה יישמר".
"שוק מחנה יהודה הינו סמל של העיר" מסביר מחזיק תיק העסקים יהודה בן יוסף, "שמו יצא למרחקים בארץ ומחוצה לה. יחד עם זאת, עקב מספר רב של מבלים ומבקרים, נוצר צורך בטיחותי לשמור על המבלים בשוק".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים