בימים אלה ערנות הציבור מופנית בעיקר לנושאים ביטחוניים לנוכח המלחמה. אך בשכונת הר נוף גילו התושבים הערניים ניסיון חדש של העירייה לקדם, דווקא עכשיו, תוכנית מסיבית לבניית קרית חינוך חדשה שיש לה מתנגדים רבים. מדובר במתחם בשולי יער ירושלים הגובל בשכונה החרדית בהמשך לרחוב אבן דנן. שטח התוכנית עומד על 18 דונם, ולצורך הקמת קרית החינוך החדשה נדרשת עקירת מאות עצים מסוגים שונים.
3 צפייה בגלריה
יער ירושלים
יער ירושלים
יער ירושלים. הדחפורים כבר יכולים לעבוד
(צילום: שלומי כהן)
לא רק תושבי השכונה זועמים על הניסיון לבצע מחטף כדבריהם, אלא גם הגופים הירוקים, ובהם 'מגמה ירוקה', החברה להגנת הטבע, 'שדולת ירושלים בת קיימא' וקק"ל, אשר מתנגדים נחרצות לתוכנית. ההליך שמקודם בימים אלה הוא הוצאת רישוי להיתר חפירה ללא צורך באישור תב"ע חדשה. המשמעות היא שאפשר למעשה להתחיל בעבודות בשטח עוד בטרם תוגש תוכנית הבנייה.

3 צפייה בגלריה
יער ירושלים
יער ירושלים
יער ירושלים
(צילום: אדווה חולי)

"יד ימין בעירייה עושה משהו אחד ויד שמאל עושה משהו הפוך", טוען מרכז מטה המאבק וחבר במינהל הקהילתי הר נוף, איציק עזריאלי. "ההליך כשלעצמו נעשה מאחורי הקלעים ואינו ראוי, קל וחומר כשמדובר בתקופה שבה כולם עסוקים במלחמה ובמילואים. צריך לעצור את ההליך ולמנוע את האישור".

3 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
עיריית ירושלים. ניצול ציני של המצב
(צילום: mynet)

ֿמהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשטח המיועד לבניית מוסדות חינוך על פי תוכנית סטטוטורית קיימת. התוכנית הנוכחית והמעודכנת מקודמת במסגרת התוכנית לבינוי מוסדות חינוך. מבנים אלה ישמשו, בין היתר, שורה של מוסדות לחינוך מיוחד״. עוד בחדשות:

״יש לציין כי בעבר קודמה תוכנית בינוי לפיתוח המגרש, אך במקרה הנוכחי הוחלט כי התוכנית המעודכנת תקודם באמצעות תב"״ע חדשה. עם זאת ובמקביל סוכם כי יקודם היתר חפירה שיתבסס על התוכנית הסטטוטורית הקיימת, שכאמור מיועדת לשטח ציבורי בנוי ושלא תסתור את התב"ע החדשה, המקודמת כאמור בימים אלה. יודגש כי תהליכי התכנון השונים מתבצעים בתיאום מול כלל הגורמים הרלוונטיים, תוך קבלת האישורים הנדרשים לביצוע העבודות על פי דין וקיום תהליכי שיתוף ציבור יחד עם המינהל הקהילתי ותושבי השכונה".
פורסם לראשונה: 16:53, 26.10.23