מחריבה את הטבע הירושלמי: עיריית ירושלים נתנה אור ירוק המיזם להקמת קריית חינוך בשולי שכונת הר נוף, שבמסגרתו ייגדעו כאלף עצים, עבר עוד שלב למרות מאמצי המתנגדים לעצור אותו. בעוד שהתוכנית אושרה השבוע בוועדה המקומית, הפעילים במטה המאבק נגדה כבר גייסו עצומה בת אלף חתימות של תושבי הר נוף. גם החברה להגנת הטבע ושדולת 'ירושלים בת קיימא' יוצאות נגדה.
1 צפייה בגלריה
יער ירושלים
יער ירושלים
יער ירושלים
(צילום ארכיון: שלומי כהן)
מעבר לפגיעה הצפויה בטבע, התושבים שממילא סובלים מפקקים הנגרמים על ידי רכבי ההסעות של המוסדות הקיימים באזור, חוששים כעת מהכבדה נוספת בעומסי התנועה ברחובות.
פעיל המאבק נגד התוכנית, איציק עזריאלי: "אין להר נוף צורך בעוד מוסדות חינוך. הקריה המתוכננת כוללת פנימייה, כך שלרחוב הצר וללא מוצא הזה יגיעו הסעות ומיניבוסים לא רק מכל ירושלים אלא גם מאשדוד ומבית שמש. הצענו לפזר את קרית החינוך למספר מקומות, בין היתר להעתיק הכל ל'פי גלילות', היכן שמקדמים שכונה חדשה, אבל בינתיים לא היתה הסכמה לכך.
"אין עם מי לדבר. הגענו עד לשכת ראש העירייה, אבל אמרו שהוא מנוע מלהתערב בהליך של התנגדויות", הוא מסכם.
חבר המועצה יהונתן יוסף ('מאוחדים'), שהיה בעמדת מיעוט, תמך בתושבים ויצא גם הוא נגד התוכנית המוצעת. "זו פגיעה בריאה הירוקה של ירושלים", אומר יוסף, "מן הראוי היה להביא תוכנית אחרת מצומצמת יותר, כזו שגם התושבים יכולים לחיות איתה".
נזכיר כי לפני כשנה התאגדו תושבי הר נוף נגד תוכנית הענק להקים את קרית החינוך בשכונתם, ולפיה ייבנו לא פחות מתשעה מוסדות חינוך שונים במתחם אחד.
היקף הבנייה של המיזם שיוקם על שטח חום, נאמד בכ־40 אלף מ"ר, והוא מתוכנן לביצוע בשולי רחוב ללא מוצא. אגב, לאורכו של אותו רחוב כבר קיימים 12 מוסדות חינוך פעילים.