"מצב התחבורה הציבורית בירושלים הופך לבלתי נסבל", תחת הכותרת הזו יצאו הערב (ד') להפגין עשרות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים נגד מצבה התחבורה הציבורית בעיר.
לטענתם, "טרם תחילת שנת הלימודים פנו גורמים באגודה למנהלי תוכנית אב לתחבורה על מנת למצוא פתרונות הולמים לבעיות שעלולות לצוף עם החזרה ללימודים פרונטליים בקמפוסים ברחבי ירושלים, אך לא התקבלו פתרונות מספקים. כבר כמה שבועות שהמצב בכבישים ובתחבורה הציבורית הופך לבלתי נסבל אוטובוסים דחוסים ומלאים עד אפס מקום, שלא עוצרים בתחנות מרוב עומס וקווים בתדירות לא מספקת".
יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית, שי פודולר: "המאבק על התחבורה הציבורית בירושלים הוא קריטי. פשוט אין לנו איך להגיע לקמפוס, איך להגיע ממקום למקום בעיר ומחוצה לה. אנחנו עומדים באוטובוס, נתקעים בפקקים, מצטופפים. האוטובוסים המלאים פוסחים על חלק מהתחנות. המצב כבר שנים בלתי נסבל, ועכשיו החזרה שלנו לקמפוס פרונטלי הציפה את זה מחדש. אנחנו מצפים מכל מי שאחראים על הסוגייה לפעול כדי שנגיע לפתרונות קצרי וארוכי טווח. המצב הזה לא יכול להימשך".
בארגון דורשים בין היתר: טיפול מידי בעומס והדוחק ב"קווים הסטודנטיאליים" (בין היתר קו 7, קו 9, קו 9א, קו 14 קו 17, קו 19, קו 19א, קו 27 וקו 42), אישור תכנית תחבורה שתעסוק בתגבור קווי אוטובוס קיימים, הפעלת קווי אוטובוס חדשים שיאפשרו הגעה וגישה נוחה לקמפוסים השונים.
בנוסף דורשים הסטודנטים להקים מחלקת תחבורה ציבורית בעירייה שתעסוק בייצוג האינטרסים של תושבי ותושבות העיר אל מול משרד התחבורה והעירייה ותהיה בקשר רציף עם אגודות הסטודנטים והסטודנטיות בעברית.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי הגיעה למחאה, הקשיבה לטענות שעלו ואמרה: "יותר מדי שנים הייתה כאן מדיניות גרועה שהביאה אותנו למצב חירום בתחבורה שלנו. מצד אחד עיקר ההשקעה הייתה לטובת הרכב הפרטי, ומצד שני לא הייתה מספיק השקעה בתחבורה הציבורית וזה הוביל אותנו למצב הקשה שיש היום.
"המשרד ואני הבאנו תקציב שרובו המוחלט מיועד לתחבורה ציבורית ולשיפור השירות - יותר אוטובוסים, יותר שבילי אופניים, יותר נתיבי תחבורה ציבורית. אנחנו צריכות לעבור את התקציב ואז נוכל לממש את כל התוכניות שלנו ולהוציא את ישראל ממצב החירום התחבורתי שהיא נמצאת בו".
"קו 19 יתוגבר. יתווספו קווים חדשים"
העירייה ומשרד התחבורה: "עיריית ירושלים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, נמצאים בקשר שוטף עם אגודת הסטודנטים בירושלים. מאז תחילת שנת הלימודים האקדמית הנוכחית, מנוטר מספר הנוסעים בקווים המשרתים את הקמפוסים. בעקבות פנייתם ובעקבות הנתונים שהתקבלו מתא אופק באוניברסיטה העברית, יתוגבר כבר בעוד שבועיים קו 19, המשמש בתור הקו המשמעותי והנחוץ ביותר עבור הסטודנטיות והסטודנטים.
"שלושת הקמפוסים של האוניברסיטה העברית הם מיעדי התחבורה הציבורית המרכזיים בירושלים והם מקבלים שירות על-ידי מספר רב של קווים ובהם הקווים התדירים ביותר בעיר. יצוין כי קו 19 תוגבר לאורך השנים והוא כיום הקו התדיר ביותר בירושלים בשעות הבוקר. במסגרת השינויים המתוכננים ברשת הקווים העירונית, עם כניסתם הקרובה של שני מפעילים חדשים, מתוכננים שיפורים ברשת התחבורה הציבורית לקמפוסים כולל הוספת קווים חדשים, שינויים בקווים קיימים ותגבורם. בנוסף, בשנים הקרובות, עם השלמת העבודות להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה והקמת הקו הירוק, הרכבת הקלה תשרת את כל שלושת הקמפוסים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה חשיבות עליונה בקידום הנושא, במטרה לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות אפשרויות תחבורה נוחות בדרכם לקמפוסים השונים".