"אני רואה בשבילי האופניים מרכיב חשוב במוביליות של תושבי ירושלים", אומר ראש העירייה משה ליאון, בראיון ל-mynet ו"ידיעות ירושלים". "מהרגע שהגעתי אני רק על זה באופן אישי וישיר על מנת שבירושלים יהיו כמה שיותר שבילי אופניים. עד סוף 2023 יהיו 95 ק"מ, כולל השביל שעוטף את העיר, ובסוף נגיע לכ־200 קילומטר שבילים. אני עומד בהבטחות שלי, ומעבר לכך, ואני עובד בשיא המרץ ועוקב אחר הביצוע".
על הטענה כי גם רוב שבילי האופניים הקיימים בעיר אינם מחוברים זה לזה הוא עונה: "זה אכן כל הסוד של שבילי האופניים, שהם שומרים על רציפות. במקומות שאין בהם רציפות אנחנו מתעקשים לחבר את כל השבילים, כדי שניתן יהיה לנסוע באופנים בבטחה ובמספרים גדולים של רוכבים".
למה אתם מסרבים להשכיר קורקינטים ולאכוף? "זו סכנת נפשות ולא אכניס קורקינטים כל זמן שאין שבילי אופניים מלאים. שביל אופניים זה לא להחליט שמחר יהיה שביל אופניים - צריך לסלול, לעשות שיתוף ציבור. צריך, וזה הדבר החשוב ביותר, שתהיה חיבוריות בין כל השבילים על מנת שהשבילים יהיו משמעותיים, ואני גאה במה שעשינו.
"לגבי אכיפה - לכך אחראית המשטרה, אך אנחנו כמובן נתקדם עם הנושא של שבילי אופניים ובוודאי נידרש לכל נושא האכיפה. אני חושב שכבר ב־2024 נידרש לנושא האכיפה, כי אז נעבור את ה־100 ק"מ".
יצוין כי הטענות על הסכנה בשבילי האופניים בעיר הוצגו בפני ליאון זה מכבר. "העוזר שלי בקשר ישיר ושותף עם כל ארגוני האופניים, עם כל מי שיש לו בעיה, ואנחנו מטפלים וקשובים לבעיות", מבהיר ליאון בנחרצות. על השאלה מתי סוף סוף יהיו שבילים ללא אבן ירושלמית שגורמת להחלקה או לנפילה, הוא עונה: "השאיפה היא להוציא את האבן הירושלמים בקיץ. זאת השאיפה. אנו נסיר איפה שאפשר. במקומות שזה נראה כמו במפרים, שם יש בעיה ואנחנו נערכים".
קראו גם:
לטענת ראש העירייה, עד כניסתו לתפקיד היו בבירה רק כ־45 ק"מ, מהם כ־40 ק"מ בעוטף ירושלים, ועד סוף השנה הנוכחית יהיו עוד 50 ק"מ, שרובם יהיו בתוך השכונות. "שבע-שמונה שכונות נוספות ייכנסו לתוך מערך השבילים, בנוסף ל־40 שהם סביב ירושלים. הרבה יותר קשה לעשות את השבילים בתוך העיר, וזו הבשורה של הרציפות - כל השבילים שסוללים בתוך השכונות יוצרים רצף. כשאדם יוצא בבוקר ולוקח את האופניים כדי לנסוע לעבודה, זה פנטסטי.
"בנוסף יהיה גם פרויקט פריסה של מיזם ה'ירופאן' בתוך השכונות ויגיעו באופניים מהשכונות למרכז העיר. זה מעודד שילד בן 15–16 ייקח אופניים, יחבוש קסדה וירכוב לבית הספר. כך למשל בפסגת זאב יהיו שבילים כאלה בחודשים הקרובים".
ומה עם הדרישה להאט תנועת רכבים ליד רוכבי אופניים? "אנחנו עושים שבילים שהם ייחודיים לאופניים, וזה ממתן את הבעיה עם כלי הרכב. במקרים שבהם ישולבו כלי רכב ואופניים נמתן את התנועה. אנחנו רוצים שתהיה כמה שיותר הפרדה בין אופניים למכוניות".