רחוב המייסדים בשכונת בית הכרם נחשב לשקט ורגוע, אם לא מביאים בחשבון את ביתו של שר הכלכלה וראש העירייה לשעבר, ניר ברקת, שהפך לאחרונה למוקד של הפגנות נגד הרפורמה המשפטית. אלא שלאחרונה מורגשת יותר ויותר תנועת תיירים ו'אורחים' שפוקדים את הרחוב. זאת, מסתבר, עקב מהלך של בעלים של נכס צמוד קרקע גדול השוכן במקום, שחילק אותו לשלוש דירות 'אייר בי אנד בי' (Airbnb) קטנות יותר.
1 צפייה בגלריה
הנכס שפוצל לשלוש יחידות
הנכס שפוצל לשלוש יחידות
הנכס שפוצל לשלוש יחידות
(צילום: פרטי)

שוכרים מטרידים


בעוד הוא נהנה ממקור ההכנסה החדש, שכניו המתגוררים בסמוך פחות מתלהבים מהדיירים המתחלפים. לטענתם, הדבר מהווה פגיעה באיכות חייהם ויכול אף להוביל לירידת ערך של דירותיהם הסמוכות. הם מתלוננים כי חלק משוכרי ה'אייר בי אנד בי' אינם מצליחים לאתר את הכניסה ליחידות הדיור ששכרו מכיוון שהן לא פונות אל הרחוב, ועל כן הם דופקים על דלתותיהם ומטרידים אותם בבקשות הכוונה.
עוד הם כועסים על כך שבאתר הדירות בפייסבוק הבעלים מעמיד לרשות השוכרים ציוד ברביקיו, מה שמוביל לאירועי 'על האש' שכוללים מטרדי רעש ועשן לעיתים תכופות. בנוסף, משכיר הנכסים עובד גם כמדריך סיורי ג'יפים, וכל הרכבים המשתתפים בטיולים שהוא מוביל מתכנסים בצמוד לבתי השכנים, מה שמוסיף להפר את שלוות המקום.

קראו גם:

יש לציין כי התפוסה אינה מלאה בכל ימות השנה, וכאמור לא מדובר באזור תיירותי. אולם במצב הנוכחי שוררת מתיחות בין השכנים, כתוצאה ממה שעשוי להתברר כפיצול לא חוקי של נכס.
מהעירייה נמסר: "הסוגיה נמצאת בטיפול המחלקה לפיקוח על הבנייה והתביעה העירונית ותטופל ככל שיוחלט ויידרש".