״חניון המעלות״ שבמשך כמעט עשור איפשר לנהגים בירושלים חניה בחינם ללא הגבלה — נסגר ופונה בימים האחרונים וכיום עומד ריק. בכניסה אליו הוצבו שרשראות עם שומרים לצ שלטים שנתלו בחניון התראה לפנות את הרכבים שנשארו לפני שייגררו.
4 צפייה בגלריה
חניון המעלות
חניון המעלות
חניון המעלות
(צילום: mynet)
4 צפייה בגלריה
חניון המעלות
חניון המעלות
חניון המעלות
(צילום: mynet)
מדובר באחד החניונים המשמעותיים והפופולריים ביותר במרכז ירושלים שהיווה גם הקלה על תושבי האזור.עם זאת, ״חווית החניה״ בו מלווה בבעיות רבות. מדובר בחניון עמוס מאוד שרוב הנהגים חונים בו בצורה פראית ובשל כך נהגים רבים המשאירים בו את רכבם מופתעים לגלות ברכב נזקים שנגרמו בשוגג או בכוונה. המשטרה מוזעקת לחניון לעיתים קרובות נוכח חסימות רכבים ועימותים בין נהגים.
בשלט שנתלה בשבוע שעבר נכתב: ״במגרש הזה מתוכננת בניית מתחם שישמש לצורכי השלוחה של האגף הקונסולרי של שגרירות הפדרציה הרוסית בישראל״. מנגד, שלט נוסף שהוצב במקום הודיע כי בקרוב החניון יהפוך להיות חניון פרטי בתשלום.
4 צפייה בגלריה
השלט בחניון המעלות
השלט בחניון המעלות
השלט בחניון המעלות
(צילום: מהרשתות החברתיות)

מדובר במהלך קשה עבור תושבי האזור וכן עבור מאות נהגים שעשו בחניון שימוש מדי יום. נהגים שתלו את תקוותם בעיריית ירושלים יתאכזבו שכן בכיכר ספרא מסרו ל-mynet בתגובה כי ״מדובר בשטח פרטי ובהחלטה של בעלי המגרש. נושא הרישוי ייבדק וייבחן בימים הקרובים״.

4 צפייה בגלריה
חניון המעלות
חניון המעלות
חניון המעלות
(צילום: mynet)

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג אמר כי ״חניון המעלות משמש מזה שנים רבות את באי מרכז העיר, התושבים השכונה ובעלי העסקים. אין ספק שהמקום מתנהל באנרכיה ודורש הסדרה, אך סגירתו לתשלום בהתראה קצרה ללא מתן התארגנות למיצאת חלופות תגרום לפגיעה בתושבי וסוחרים מרכז העיר. פניתי בנושא לראש העיר משה ליאון בבקשה להתערב בדחיפות בנושא וכולי תקווה כי יחד נמצא פתרון״
.
רוסיה חתמה לאחרונה על הסכם עם עיריית ירושלים המאשר את הקמת השלוחה — על שטח חניון המעלות, שהוא שטח ששייך במקור לרוסיה, שהתחייבה להתחיל את הבינוי בתוך 5 שנים. במסגרת ההסכם הוחלט כי עד תחילת הבינוי החניון החינמי יישאר פעיל לטובת התושבים.
בזמנו, משגרירות רוסיה בישראל נמסר: ״ב-18 במאי חתמו הפדרציה הרוסית ועיריית ירושלים, בסיוע מצדם של שגרירות רוסיה ומשרד החוץ של ישראל, על הסכם פשרה ופרוטוקול לגבי תיקון הגבולות והשטח של החלקה הרוסית במערב ירושלים. חתימת המסמכים האלה היא תוצאה של תהליך ארוך שנים שיזם משרד החוץ של רוסיה. אנו מניחים כי המקרקעין האמורים ישמשו, במיוחד, לבניית מתחם מבנים שישמש לצרכי השלוחה של האגף הקונסולרי של שגרירות הפדרציה הרוסית בישראל״.