לכל חניה בחינם יש סוף: אחרי עשרות שנים של פעילות, חניון מוזיאון הטבע הסמוך למושבה הגרמנית ולעמק רפאים נסגר. מדובר היה בחניון עפר שכל נהג ירושלמי הכיר, שאפשר במשך עשורים רבים פיתרון נוח של חניה ללא תשלום.
3 צפייה בגלריה
חניון מוזיאון הטבע
חניון מוזיאון הטבע
חניון מוזיאון הטבע
(צילום מסך: Google maps)
3 צפייה בגלריה
חניון מוזיאון הטבע
חניון מוזיאון הטבע
חניון מוזיאון הטבע
(צילום מסך: Google maps)

החניון, שהיה ממוקם ברחוב מוהליבר 6, אמנם הציע עשרות מקומות חניה בקרבת המוזיאון ושימש את תושבי האזור ואת הנהגים שביקשו להגיע לסידורים או בילויים ברחוב עמק רפאים, אך בפועל היה שטח מבוזבז ולא אסתטי לשכונה היפה והציורית. לאחרונה גודר החניון לצורך עבודות הקמת בית חדש לקונסרבטוריון "הסדנה" — מוסד ירושלמי מוזיקלי חשוב. לנהגים המודאגים אפשר לספר שעל פי תוכניות הבניה, החניה תישאר – היא פשוט תיחפר מתחת לאדמה, אך ככל הנראה לא צפויה להיות בחינם.

3 צפייה בגלריה
כך יראה קונסרבטוריון ''הסדנה''
כך יראה קונסרבטוריון ''הסדנה''
במקום מכוניות: קונסרבטוריון הסדנה
(הדמיה: סטודיו גל גרבר)

זה שנים שמגרש החניה הצמוד למוזיאון הטבע קורץ ליזמים, שניסו להקים עליו בתי מגורים, בית מלון ואפילו בית ספר – ללא הצלחה. רק לאחר שיתוף פעולה עם הקהילה המקומית, הצליחה לפני מספר שנים "הקרן לירושלים" לקדם תב"ע (תוכנית בניין עיר) לקונסרבטוריון, שיישרת גם את תושבי האזור כמרכז מוזיקה קהילתי.


"הסדנה" הוקם ב-1973 ולומדים בו מדי שנה כ-600 ילדים ובני נוער, מגיל 3 ועד 18, כשמאה מורים מלמדים אותם נגינה בכלים מגוונים. בסדנה מתגאים בבוגרים מפורסמים כמו הפסנתרנים ירון קולברג ושיר זמל, הצ'לנית טליה ארדל, והפסנתרנית והמלחינה טליה עמר. רוב התלמידים מתגוררים בירושלים, ולצדם גם פלסטינים ממזרח העיר וילדים מהתנחלויות באזור.
בראיון ל-ynet שנערך לפני מספר שנים, סיפרה המנהלת, לנה נמירובסקי, שהמבנה העתידי יאפשר להרחיב את זמן הפעילות לשעות הבוקר, להוסיף למסגרת כ-150 ילדים, לנגן סוף סוף בחדרי אימונים מותאמים אקוסטית, ולקבל סביבת לימודים נעימה יותר. "יש ילדים שבאים כל יום", היא הסבירה "וחשוב לנו שמעבר לצרכים המוזיקליים תהיה הרגשה של בית". כמי שליוותה את הליך התחרות, חשוב היה לה שהבניין לא יהיה מורכב ממסדרונות וחדרים בלבד: "אימון הוא דבר קשה. הכוונה היא שילדים שמתאמנים שעות לבד, יוכלו לצאת מהחדר ולהיפגש ולהרגיש את היחד".