בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה לאחרונה גינקולוג מירושלים שהואשם באונס בשלוש מטופלות. בהכרעת הדין קבע הרכב השופטים כי מאחורי מעשיו של הרופא הבכיר לא הייתה קיימת מחשבה פלילית וכי הפעולות נעשו כחלק מטיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
רופא
רופא
גינקולוג שהואשם באונס בשלוש מטופלות זוכה
(צילום המחשה: shutterstock)

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענת ארוסי כהן במהלך שנת 2008 ונוהל באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, במהלך הטיפול הרפואי ביצע הרופא במתלוננות מעשים מיניים תוך שהוא מציג את מעשיו באופן הנחזה להיראות כאילו המדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול בתלונותיהן - ביודעו כי אין אמת בדבר"".
"באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, ביצע הרופא מעשים מגונים במטופלת במהלך הבדיקות, בכמה מפגשים, וכן בעל אותה במרמה תוך שהוא מציג את מעשיו כאילו המדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הכרחיים, על מנת שיוכל לטפל בתלונותיה ולערוך לה בדיקות וגינליות כשהיא רפויה - ביודעו כי אין אמת בדבר וכי ביודעו כי אין הדבר נדרש לשם אבחנתו הרפואית".

3 צפייה בגלריה
גניקולוג
גניקולוג
ערך בדיקות וגינליות, הואשם וזוכה בבית המשפט
(צילום המחשה: shutterstock)

בתקציר הכרעת הדין, החוסה תחת איסור פרסום ציינו השופטים: "בית המשפט קבע כי המקרה אינו פשוט כלל ועיקר. מדובר בנאשם שתפקד כרופא מוערך, אהוב ואהוד מאוד בקרב מטופלות בקופות החולים במסגרתן עבד, בדק במשך השנים מאות ואלפי מטופלות, נשים רבות צבאו על פתח המרפאה בה עבד. הנאשם, כך לפי עדות המתלוננות עצמן, טיפל בהן במקצועיות, בענייניות, באדיבות, לא שבר מחיצות אך לא התנשא, היה זמין עבורן וקשוב.
"פרשת החקירה פורסמה בעיתונות בצירוף שמו של הנאשם והחשדות נגדו ולא נוספו מטופלות נוספות לרשימת המתלוננות. מנגד קבע בית המשפט כי התנהגות ללא רבב של הנאשם כלפי המטופלות הרבות האחרות איננה שוללת האפשרות לפגיעה מינית במתלוננות מתיק זה, ולא חייבת להיות השלכה ישירה בין שני הקטבים.

3 צפייה בגלריה
בית משפט מחוזי בירושלים. השופטים: "לא ניתן לשלול את עדותו של הנאשם"
בית משפט מחוזי בירושלים. השופטים: "לא ניתן לשלול את עדותו של הנאשם"
בית משפט מחוזי בירושלים. השופטים: "לא ניתן לשלול את עדותו של הנאשם"
(צילום: שלומי כהן)

עוד צוין כי "בית המשפט קבע כי כלל הנתונים מוליכים למסקנה כי אף שהנאשם, בעת בדיקתו את מ', אכן נעזר לצורך ביצוע בדיקה וגינלית בהרפיה מילולית, ואף שנוצר מגע, לצורך הבדיקה, באיבר מינה של מ' לצורך הרפיית השרירים באופן שתיווצר אפשרות לבדיקה. הנאשם עשה כן לשם היתכנות הבדיקה עצמה ולא לשם גירוי או סיפוק מיניים שלו או צורך אחר שלו עצמו.
עוד בחדשות:
"מסקנה זו עולה גם מכך שלא ניתן לשלול את עדותו של הנאשם שלא הכחיש כי בוצעו הרפיות אלא הסבירן כנחוצות לצורך הבדיקה ומשיקולים מקצועיים – רפואיים בלבד. דבריו נתמכים מתיאור דבריה האמינים אף הם של מ'. יצוין כי העובדה ש-מ', בזמן אמת, לא חשה פסול כלשהו במעשי הנאשם ואף ראתה עצמה אסירת תודה לו וראתה בו מושיעה, אינה שוללת, מחד, את האפשרות כי נעשו בה מעשים מיניים בלא שהבינה את משמעותם והפסול שבהם אך, מאידך, עובדה זו משקפת את המצוקה יוצאת הדופן ש-מ' הייתה שרויה בה תקופה כה ארוכה".
מהפרקליטות נמסר: "סברנו לאורך ההליך כי מדובר בפגיעה חמורה שהתרחשה במסגרת טיפול רפואי בנשים, במהלכו ביצע הנאשם במתלוננות מעשים מיניים תוך שהוא מציג את מעשיו כאילו מדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול בתלונותיהן. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול צעדינו בהתאם. אנו מחזקים את ידיהן של המתלוננות אשר אזרו אומץ וחשפו את המעשים שנעשו בהן".