הורים לילדי צהרון בגן בדרום העיר שלחו לאחרונה למנח"י מכתב חריף ובו תלונות חמורות נגד המסגרת החינוכית שבה שוהים ילדיהם. בין השאר הם דורשים מיידית את הצוות בגן ומלינים על היחס לילדים, על התנאים במקום ובכלל זה על איכות האוכל.
2 צפייה בגלריה
ילד בוכה
ילד בוכה
תלונות חמורות נגד צהרון בגן בדרום העיר
(צילום המחשה: shutterstock)

במכתב טוענים ההורים: "בתאריך 7 בדצמבר 2022, מנהלת הצהרון צילמה סייעת בצהרון במכשיר הפלאפון, כאשר לטענתה היא אינה ממלאת את תפקידה ואינה מנקה. הסייעת ביקשה להפסיק לצלם, וכשמנהלת הצהרון לא הסכימה למחוק את הסרטון הסייעת התקשרה למשטרה והזמינה ניידת. אחרי שמנהלת הצהרונים התערבה נמנעה היחשפות הילדים להליך משטרתי".
כמו כן בפנייה נטען כי מנהלת הגן צעקה על עובדות וכן שעבודתה של הגננת שעבדה בצהרון הופסקה בעקבות הצטברות של תלונות מצד ההורים.
mynet ו"ידיעות ירושלים" שוחח עם גורם בגן על הטענה כי בחלק מהזמן לא היתה לילדים גישה לשירותים. "כשהסייעות היו מנקות את הגן הן היו נועלות את הדלת מבפנים", מסביר אותו גורם, "והילדים שרצו להיכנס לשירותים, היו בוכים אך הסייעות פחדו ש'הילדים יחליקו על הרצפה הרטובה'. היה גם מקרה שילד אחד ברחה לו צואה".
באשר לבעיה בתחום אספקת המזון לילדים, כתבו ההורים: "היו מקרים שבהם נמנע מהילדים אוכל. אחת הילדות סיפרה לאמה שלא נותנים להם אוכל בצהרון בטענה כי 'זמן האוכל נגמר'", את הטענות כלפי המזון שהוגש במקום מאשר הגורם, ומציין כי "אורז תמיד היה חסר".
הגורם התייחס אף לסכסוך בין הסייעת לגננת, וטוען כי הסייעת התעלמה מהוראותיה של הגננת, וכשזו איימה לצלם ולתעד את התנהגותה, הסייעת בתגובה, כך לפי הגורם, קיללה את הגננת מול כולם.
עוד בחדשות:
יו"ר סיעת 'התעוררות' אדיר שוורץ מתח ביקורת חריפה על העירייה בעקבות המקרה ואמר: "המחדל בצהרונים מגיע לשיאו, לצערי. העדויות מהגן צריכות להדיר שינה מעיני כולנו, והתירוץ של 'מחסור באנשי צוות' לא יכול להוות פתח להעסקת צוות בלתי ראוי. אני דורש התערבות דחופה של ראש העירייה במינהל חינוך למען הילדים".

2 צפייה בגלריה
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
(צילום: יואב דודקביץ')

תגובת העירייה: "בגן פועלות שתי סייעות קבועות וממלאת מקום שנמצאת ברוב ימי השבוע, עד לכניסה של מובילת צהרון קבועה חדשה לאחר חג החנוכה. בעקבות התחקיר שנעשה בגן ולפיו מובילת הצהרון שפעלה בו עד כה התנהלה לעיתים באופן קפדני מדי כלפי העובדות, ואף הובהר לה שעליה לשנות את דרכה - היא תוחלף. מובילת הצהרון החדשה נבחרה בשיתוף עם הורי הילדים".