משטרת ירושלים מנהלת חקירה רחבת היקף בחשד להתעללות מינית במטופל מצד אנשי צוות בבית החולים ״אלין״.
1 צפייה בגלריה
בית חולים
בית חולים
חשד כי הצוות ידע, אך שתק
(אילוסטרציה: shutterstock)

החקירה החלה בעקבות דיווח של הנהלת בית החולים למשטרה. במסגרת הפרשה נחקרו למעלה מ-7 אנשי צוות, וחלקם אף נעצר כאשר על פי החשד במשך תקופה ממושכת מטופל בבית החולים עבר התעללות מינית קשה מצד אותם עובדים.
חשד נוסף שנבדק כי חלק מאנשי הצוות לא דיווחו על המקרים למרות שדבר המקרים היה ידוע להם. המעורבים נחקרו בחשד לביצוע מעשה סדום תוך ניצול של חוסר הכרה, תקיפת חסר ישע, איומים והצגת דברי תועבה במקום ציבורי.
כאמור, בית החולים אלי״ן הוא מרכז שיקום לבני נוער וילדים המעניק מגוון טיפולים לילדים נכים ומשותקים.
מבית החולים אלי"ן נמסר בתגובה: ״בית החולים הגיש תלונה למשטרה כנגד צוות כח עזר במערך הדיור שלצד בית החולים, בחשד לפגיעה בעלת אופי מיני שבוצעה כנגד מטופל. העובדים הושעו באופן מיידי מעבודתם. איש צוות סיעודי שם לב למגע לא מקצועי בין כח עזר למטופל, ולכן דובב את המטופל שתלוי בעזרה לכל צרכיו. המטופל שיתף במסכת התנהלות לא נאותה, המעלה חשד לפגיעה בפרטיותו ואף בעלת אופי מיני.
"מייד עם העברת המידע להנהלה הורחקו כל החשודים, המידע הועבר למשרד הבריאות והוגשה תלונה במשטרה. מדובר במקרה חריג והוא יטופל במלוא חומרת הדין, המטופל מקבל סעד וליווי מהצוות הבכיר בבית החולים. אנו מזועזעים מההתנהלות החריגה שנחשפה, ונפיק את המסקנות הנדרשות כדי להבטיח שאירועים כאלה לא ישנו. בית החולים פועל בתיאום מלא עם המשטרה ומחוייב לשלום כל הבאים בשעריו״.