הנקמה של עופר ברקוביץ' במורדים: יו"ר 'התעוררות' דורש להכריז על ימית יואלי־אלה ואבישי כהן פורשים מסיעת 'התעוררות'. אם תתקבל הבקשה, השניים לא יוכלו להתמודד בבחירות הבאות למועצת העירייה ברשימה קיימת וגם עבודתם הציבורית במועצה תוגבל.
1 צפייה בגלריה
יואלי-אלה וברקוביץ
יואלי-אלה וברקוביץ
יואלי-אלה וברקוביץ
(צילום: ראובן קצפוצינסקי ויואב דודקביץ')


הדרישה מליאון

במכתב שנשלח לראש העירייה משה ליאון הוא נדרש להכיר מיידית בשניים כפורשים. על הפנייה חתומים חברי סיעת האופוזיציה - ברקוביץ היו"ר, עינב בר כהן, אדיר שוורץ, יוסף שפייזר ויובב צור.
עוד כתבות בנושא:
לפני כשבועיים הדהים ליאון את המערכת הפוליטית כאשר ביקש להעניק למורדים תפקידים וסמכויות. בשבוע האחרון הגיע מועד התשלום ובמכתב לליאון ציינו אנשי 'התעוררות': "שני חברי המועצה האמורים הלכה למעשה התמנו כמחזיקי תיקים ובעלי סמכויות מטעם הקואליציה, וזאת בהחלטת חברי הקואליציה במועצת העירייה, בניגוד לעמדת סיעת 'התעוררות'.
"חברי הסיעה האמורים - יואלי וכהן, הצביעו בהצבעה על הצטרפותם לקואליציה בניגוד לעמדת סיעת 'התעוררות'. מעשה ההצטרפות לקואליציה של חברי הסיעה האמורים מהווה פרישה מהסיעה לפי הוראות חוק פקודת העיריות". בסיעה חתמו בבקשה לליאון: "קבע לוח זמנים לקיומו של ההליך המעין שיפוטי שיש לערוך בפניך ותינתן לנו הזדמנות לטעון את טענותינו".
יואלי־אלה שיגרה מכתב תגובה חריף לברקוביץ': "מדובר בניסיון נואל לגרור את העירייה ואותי להתעסקות בדבר מה אשר ידוע לך כי הוא ריק מתוכן ואין בו אלא קנטרנות לשמה".
לטענתה, בקשת הסיעה איננה ריאלית, מכיוון שהיא לא הוגשה בתוך שבעה ימים מקיום ההצבעה, ודינה להידחות על הסף. כמו כן חברת המועצה ציינה כי בהצבעה על תקציב העירייה היא נמנעה ולא הצביעה בעד. לטענתה, תנאי בסיסי להכרזה עליה כפורשת הוא הצבעה נגד עמדת הסיעה.
ליואלי יש גם הצעה מעשית - לאפשר לה ולכהן להתפלג, ובתמורה, כך היא כותבת לברקוביץ', "אוותר לך על זכותי להמשיך ולהיקרא 'התעוררות' ואותיר לסיעתך הנותרת להחזיק בשם". בכל מקרה הסמכות להכרעה בעניין נמצאת בידיו של ליאון.
מ'התעוררות' נמסר: "גברת יואלי ומר כהן גנבו את המנדט שהעניק להם הציבור הירושלמי שהצביע לתנועת התעוררות תוך שהם פוגעים בטובת העיר, טובת תנועה, פעיליה ובוחריה בשם האינטרס האישי. כאשר חברי אופוזיציה מקבלים ג'ובים מראש העירייה והקואליציה, מחויבת הסיעה לפעול בהליך הפרוצדורלי שנקבע בחוק ולפנות לראש העירייה כדי למנוע טובות הנאה פוליטיות. 'התעוררות' תנועה רצינית ודמוקרטית שבה מלבנים מחלוקות בתוך מוסדות התנועה אך למרות נסיונות רבים שלנו להשכין שלום הם בחרו להניח את טובתם הפוליטית והאישית לפני התנועה ובוחריה".