עוברים לכשרות צהר: מבעלי מסעדת 'אייזיק' במתחם התחנה בירושלים החליט לעבור מכשרות הרבנות לכשרות צהר. המעבר הותנה בהסכמת הבעלים לכבד את כללי הכשרות של רבנות ירושלים.
2 צפייה בגלריה
מתחם התחנה הראשונה
מתחם התחנה הראשונה
מתחם התחנה הראשונה
(צילום: shutterstock)

בשבועות האחרונים יחסי הרבנות המקומית ובעלי המקום עלו על שרטון על רקע שתי דרישות כשרותיות ומספר נושאים הנוגעים לשכר והסדרי תשלום. בעקבות כך החליטו ברבנות ירושלים להסיר לפני מספר ימים את תעודת הכשרות מהמקום.
קראו גם:
בעלי אייזיק פנה לכשרות צהר, אלה ביקשו כאמור ללמוד מה הן הסיבות בגינן החליטו לפסול את הכשרות למקום. כבר בתחילת הדרך נעשתה פנייה כמקובל למועצה הדתית אולם היא בחרה לטענתם שלא לענות, בניגוד להתנהלות המקובלת בערים אחרות.
ארגון הכשרות של צהר התנה את מתן ההשגחה בכך שהמסעדה תעמוד בדרישות שדרשה ממנה הרבנות. מסעדת אייזיק בחרה כאמור להיענות לדרישה ומשכך היא עברה תוך ימים אחדים מכשרות הרבנות לכשרות צהר.
יהודה זיידרמן מנכ"ל כשרות צהר: "הגיע אלינו מקרה שדרש מאיתנו לעשות עבודת חקר של ממש על רקע מה נלקחה תעודת הכשרות. כשהבנו שמדובר באתגרים כשרותיים מועטים לצד יחסים לא בריאים שנוצרו ומרעילים את האווירה בין הצדדים החלטנו, מתוך כבוד לרבנות ירושלים להתנות את הכשרות בעמידה מלאה בכללי הרבנות ירושלים, במכירה של יין מבושל בלבד והוצאת המוצרים עליהם הצביעה הרבנות.

2 צפייה בגלריה
ארגון רבני צוהר
ארגון רבני צוהר
ארגון רבני צהר
(צילום המחשה: אדווה חולי)

"אנחנו שמחים שבפעולה מהירה ונחושה אנחנו שותפים לעוד מסעדה כשרה שתפעל במתחם התחנה ותיתן מענה לעשרות אלפי הסועדים והמטיילים במקום בתקופת החגים".