חברי מועצה חרדים זעמו בסוף השבוע שעבר בעקבות הצהרה של שרת התחבורה מרב מיכאלי על רצון לקיים בירושלים אירועי תרבות ופנאי בשבתות ובחגים.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)

ביום רביעי שעבר נערך בבית אגרון אירוע השקת מטה הבחירות של מחוז ירושלים במפלגת העבודה. אורחת הכבוד היתה יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, שהציגה בפני תומכיה את החזון שלה.

חציית קו אדום

בין היתר היא חזרה על סיסמאות של אנשי ציבור רבים, ובכלל זה הרצון להעניק דיור בר־השגה למשפחות צעירות וכן הרצון לתת עדיפות במרחב הציבורי להולכי הרגל, לרוכבי האופניים ולתחבורה הציבורית.
קראו גם:
אלא שבמסמך העקרונות שהוצג בפני התומכים נכתב גם "פיתוח חיי תרבות ופנאי שוקקים הפועלים בכל ימות השבוע על פי ביקוש". משמעות הדבר היא הרצון של מיכאלי לקדם פעילות של קניות ובילויים בירושלים בשבתות ובחגים, אף שמספר הדתיים והחרדים בעיר ממשיך לגדול בעקביות כבר שנים רבות.
חברי מועצה חרדים ואפילו דתיים־לאומיים הבהירו בסוף השבוע שעבר כי אף שלכאורה מדובר רק בסיסמת בחירות, הרי שמבחינתם מדובר בחציית קו אדום. "מיכאלי חוזרת לאופוזיציה ב־1 בנובמבר", אמר יהונתן יוסף. "כך כל הרעיונות שלה נגד הדיבר בעשרת הדיברות 'זכור את יום השבת לקדשו'. התוכניות שלה תישלחנה לפח האשפה של ההיסטוריה. כדאי שמיכאלי תזכור שיש סטטוס קוו שאותו ייסד בן גוריון, שהעריך את השבת והיהדות".

מאבקי השבת בעיר

2020: מחאה נגד ליאון בגלל יוזמה לפתיחת בריכה ברמות
2009: מהומות לאחר פתיחת חניוני ספרא וקרתא
1994: השלכת אבנים על רכבים בבר אילן
1986: מאבק משפטי בגלל פתיחת בתי קולנוע
1965: קולנוע אדיסון הוצת על ידי קיצונים חרדים
1958: עימות בגלל דרישה לפתיחת בריכה בשבת
1956: מפגין נגד חילול שבת הוכה קשה ומת מפצעיו
1948: מחאה חריפה נגד נסיעה של רכב במאה שערים

2 צפייה בגלריה
אולם מועצת העיר
אולם מועצת העיר
אולם מועצת העיר
(צילום: יואב דודקביץ')


"יש סטטוס קוו"

יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש העירייה חגית משה: "מיכאלי בקמפיין בחירות - בירושלים יש סטטוס קוו. אנחנו חיים בהרמוניה עם כל הציבורים בעיר, והיא לא תבוא לעשות עלינו סיבוב בחירות".
יוסף שפייזר ('התעוררות'): "אנחנו תושבי ירושלים. איננו זקוקים לעצות חיצוניות. אני מציע לשרת התחבורה לעסוק בנושא התחבורה ותאונות הדרכים, ויש הרבה מה לעשות בתחום הזה".