תהילה וקנין, בעלת עסק חדש ברחוב יפו בירושלים טוענת כי בד"ץ בית יוסף הסיר כשרות של המסעדה החדשה שלה – "הגרושה" רק בעקבות שמו.
1 צפייה בגלריה
תהילה וקנין, בעלת מסעדת מסודי
תהילה וקנין, בעלת מסעדת מסודי
תהילה וקנין, בעלת מסעדת מסודי
(צילום: יואב דודקביץ')
וקנין חזרה בשאלה לאחר שהתגרשה מבן זוג מתעלל והחליטה לפתוח את עסק שבו יימכרו מטעמים מהמטבח המרוקאי. לטענתה תעודת הכשרות נלקחה ממנה בעקבות הלוגו של העסק - הכולל איור של אישה בתלתלים. כאמור, לוקנין יש מסעדה נוספת בשם "מסודי" בשוק מחנה יהודה ולפני חמישה חודשים היא פרסמה פוסט לאחר שאדם שהזדהה כמבקר מסעדות הזמין שבע מנות, לא שילם ואיים לפרסם סרטון מלא בהשמצות. הירושלמים לא נשארו אדישים והגיעו בהמוניהם.
בפוסט שפרסמה בעמוד האינסטגרם של המסעדה היא הסבירה את בחירת השם: "מאחורי כל אמירה או הומור שחור. יש הרבה מאוד כאב. הרבה מאוד. לקחתי את כל הפחדים שלי. והפכתי להומור.


"כשיצאתי מהמקלט? כל מה שברחתי ולא שמעתי. ולא ידעתי מה קורה בחוץ? התפוצץ ! ידעתי שהדרך שלי לשרוד זה לצאת בשאלה. ולא לשמוע כלום. להתנתק! פשוט ללכת הכי רחוק שאפשר.

קראו גם:

הקבלת פנים שקיבלתי ביום שנכנסתי לישוב? זה פשקווילים ! בהם היה רשום בלי להתבלבל שאני 'מכניסה גברים הביתה ולא צריך לפרט בדבר ומבקשים להוציא אותי מיידית'. כדי שלא אקלקל ואהרוס משפחות. איך הרבנות הצליחה להכחיד לי חלום אבל לא ציפיתי ליותר".
תהילה וקנין אמרה בשיחה עם mynet ירושלים: "ברמת העיקרון הייתי אמורה לפתוח את המסעדה ביום שלישי. שלחתי להם בשבוע שעבר את השם. הם טוענים שאנשים נלחמו והתלוננו ולכן הם לא יכלו להשאיר את השם. הם ביקשו ממני לשנות את הלוגו אחרי שהדפסתי הכל. ואז הם אמרו לי לשנות. זה נטו של האיור עם התלתלים והעיניים, הם ראו הכל לפני ההדפסה".
אז מה עושים עכשיו? "אני צריכה לדאוג לכשרות חדשה".
בד"ץ בית יוסף מסרו בתגובה: "מערכת הכשרות של בד"ץ בית יוסף הינה מהמובילות בתחומה. מאות בתי עסק בתחום המזון יעידו על כך. כמערכת כשרות המעניקה שירות לציבור הדתי והחרדי בארץ עלינו לנקוט ברגישות הנדרשת עבור ציבור זה. דבר זה מובהר לכל לקוח המעוניין לקבל את כשרותנו ואף הוא חתום על כך. לצערנו העסק הנידון בכתבתכם לא אישר את הלוגו החדש כנדרש מול משרדי הבד"ץ. אנו נמשיך לשרת נאמנה את ציבור לקוחותינו".