יותר ויותר בעלי עסקים בירושלים ובשוק מחנה יהודה בפרט, מעידים על יחס מתנכל, נוקשה וחסר פרופורציות מצד אנשי אגף הפיקוח של עיריית ירושלים. אחת מהן היא יערה קלמנוביץ׳, השוקולטיירית והבעלים של מותג השוקולד 'יער הקקאו', שבצעד חריג החליטה לשתף את המציאות היום יומית שעוברת עליה בהתנהלות מול עיריית ירושלים.
4 צפייה בגלריה
יערה קלמנוביץ' והדוח שקיבלה
יערה קלמנוביץ' והדוח שקיבלה
יערה קלמנוביץ' והדוח שקיבלה
(צילום: יואב דודקביץ)
״עיריית ירושלים יקרה. אני לא מאמינה שאני פונה אלייך ככה. אבל זה כי אני אוהבת אותך ואני רוצה קשר. אני רוצה שתאהבי אותי. אני רוצה שתתגאי בי. אני לא יכולה עם הקשר המתעלל הזה יותר. לפעמים אני שוקלת ברצינות לעבור לגור אצל אבא עיריית תל-אביב-יפו״, נכתב בפוסט חריף שפרסמה קלמנוביץ׳. כמה מכות אפשר, כמה. עיקול של 180,000 שקלים על חוב ארנונה שלא היה. עשרות דוחות חנייה כשאני פורקת סחורה בשוק מחנה יהודה״.
4 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: shutterstock)

״אני הבת שלך! את הרית אותי, גידלת אותי, אפשר לומר בזהירות שאני איפה שאני היום קצת בזכותך. אבל אני לא יכולה עם הקשר הפוגעני הזה יותר. גם כשאני באה אלייך, לחצר המלכותית היפה שלך, כיכר ספרא, את לא מתייחסת אלי. לא קבעת תור. אני קובעת תור. לארנונה. את בכלל בארנונה לעסקים, תקבעי שוב. קובעת שוב. מגיעה לארנונה לעסקים״.
4 צפייה בגלריה
יערה קלמנוביץ' והדוח שקיבלה
יערה קלמנוביץ' והדוח שקיבלה
הרמקול נחשב ל״הנחת מכשול ברחוב״
(צילום: יערה קלמנוביץ׳)
״את בכלל צריכה את השומה. הייתי מכניסה אותך בלי תור, מסכנה, את כבר פעמיים פה. אבל הם בדיוק סגרו. תקבעי שוב. אני עוזבת את הכיכר שלך בדמעות ובדרך רואה את הילדים המועדפים, מגדל דוד, הכותל המערבי. אולי אלך להתפלל. לא, אני כבר מזמן לא מאמינה שמישהו מקשיב, את מבינה? הקשר איתך, הפוגעני, חוסר האמון, הדחייה, השפיעו לא רק על הקשר שלי עם העולם כולו אלא גם על הקשר עם בורא עולם״. ״הדוח הזה שקיבלתי בחנות החדשה שלי בשוק מחנה יהודה היה הקש ששבר אותי וגרם לי לכתוב לך. עדינה העובדת המקסימה שלי הביאה רמקול קטן ושמנו רביד פלוטניק. הפקח שלך לא שאל הרבה שאלות, השאיר דוח והחרים את הרמקול של עדינה. המוזיקה היתה שקטה, כן? למה? למה את ככה? למה כל יום איומים על הרשיון עסק שבכלל בוטל הצורך בו כי יש לנו רשיון יצרן, למה ארנונה יקרה של בית מלאכה כאשר אנחנו בכלל מפעל ייצור. ולמרות הכל אני אוהבת אותך״.
4 צפייה בגלריה
יערה קלמנוביץ'
יערה קלמנוביץ'
יערה קלמנוביץ'
(צילום: יואב דודקביץ')
קלמנוביץ הוסיפה בשיחה עם mynet: ״העסקים הקטנים זה הפיתוח של העיר ובמקום לנסות לבוא לקראתנו ולסייע ככל הניתן רק מתנכלים אלינו. זה הזוי ובזוי. מחרמים לי בחמש בצהריים רמקול שבקושי השמענו בו מוזיקה. כל יומיים מגיעים לכאן פקחי עירייה ונותנים התראות לפני נקיטת הליכים משפטיים. כל זה בזמן שאני נמצאת מולם בתהליך הוצאת רשיון עסק. זה כדיוק ההפך מלסיייע. עוזרים רק למוסדות וגופים גדולים. אנחנו לא מגדל דוד ולא מוזיאון ישראל אבל דווקא בגל זה צריכים קודם כל לעזור לנו ראשונים".

מעיריית ירושלים נמסר: ״הדוח ניתן בגין הצבת רמקול ברשות הרבים ללא היתר, אשר הופעל בעוצמה גבוהה. לאחר מספר התראות לעסק, הוחרם הרמקול והוא יוחזר בהקדם. מתוך המטרה לסייע לבעלי העסקים בעיר, יזם התובע העירוני שיחה עם בעלת העסק וקבע עימה פגישה במטרה לסייע בהיבטים אשר עלו בפוסט שהעלתה, לרבות סוגיית הרישוי״.