שינוי חוק עזר עירוני יאפשר למספרות להוציא שולחן וכסאות מחוץ לעסק בכדי לאפשר ללקוחות שעוברות הליך ארוך לייבש את השיער ולהמתין שהצבע ייקלט מחוץ למספרה בנוחות יחסית.
1 צפייה בגלריה
למה בתל אביב כן ואצלנו לא? מספרה |
למה בתל אביב כן ואצלנו לא? מספרה |
למה בתל אביב כן ואצלנו לא? מספרה |
(צילום: שאטרסטוק)
כמה פעמים יצא לכם לעבור ליד מספרה ולראות לקוחות עם כיסוי נייר אלומיניום על הראש, מעשנות סגירייה, שותות קפה או סתם יושבות בכסא מאולתר ומחכות שהצבע שעל ראשן ייספג.
ספרים ומעצבי שיער לא מעטים בעיר התלוננו לא אחת נגד הפיקוח העירוני שלא מאפשרים להם להוציא שולחן קטן וכמה כסאות בודדים בכניסה למספרה בכדי שתהיה עמדת ישיבה והתרעננות למי שעוברת טיפול שיער ממושך הכולל צביעה, החלקה או טיפולים כימיים כאלו ואחרים. בחלק מהמקרים הפקחים ביקשו לפנות את הכיסאות לאלתר, בחלק אחר הספרים קיבלו התראות והיו גם מקרים בהם ניתנו דוחות וקנסות והיו עימותים לא נעימים. יש לציין כי על פי חוק עזר המקומי רק מסעדות ובתי קפה יכולים להגיש בקשה להוצאת כסאות.
כך שמבחינת הפיקוח העירוני והסדר הציבורי אכן, עסק שמוציא החוצה שולחן וכסאות והוא לא מסעדה או בית קפה יש אפשרות לתת לו דוח. ההיתר שנותנת העירייה מסדיר גם את המיקום וגם את הכמות כך שלא ייחסם המעבר להולכי רגל. עד לפני עידן הקורונה מעבר להיתר היה צריך גם לשלם אגרה לעירייה אך כיום ניתן לכך פטור ולשם הוצאת הכסאות נדרש אישור העירייה אך זה בנתיים עדיין לא כרוך בתשלום.
קראו עוד:

חבר המועצה ומחזיק תיק העסקים, יהודה בן יוסף, שקיבל תלונות רבות מהספרים, החליט לנסות לשנות את המצב מהשורש ובמקום לפנות לביטול קנסות החליט על יוזמה לשינוי חוק העזר העירוני עצמו שמעתה יכלול גם את המספרות. השינוי עבר בהצלחה. ועכשיו כל מספרה ראשית באופן עקרוני להגיש בקשה לקבל היתר ולהוציא שולחן ושתיים שלושה כסאות, לנוחות הלקוחות.
בן יוסף מסר ל-mynet: "זה צורך בסיסי של המספרות והגענו למסקנה שיש לאפשר להם את זה. מעבר לכך אני קורא לספרים שכבר קיבלו דוחות לפנות אלי וננסה לטפל ולבטל כל מקרה באופן ספציפי".
בעל מספרה במרכז העיר, ניסן אדרי אמר ל-mynet ירושלים: "זאת בהחלט יוזמה מבורכת. הגיע הזמן שיסדירו את זה. אנחנו מודים ליהודה בן יוסף שעומד לצידנו. אבל זה משהו בסיסי שכבר היה צריך מזמן להגיע לפתרון מוסכם ומקובל על העירייה ועלינו. כמעט כל לקוחה צריכה לשבת בחוץ אחרי צבע או החלקה. זה חלק אינטגרלי מהעבודה היומיומית שלנו. טוב שסוף סוף מקשיבים ברצינות לצרכים הבסיסים שלנו ופועלים למעננו".
פורסם לראשונה: 07:47, 03.07.23