התחנה האחרונה של העסקים במאבק נגד הרכבת הקלה: במכתב ששוגר לראש העירייה משה ליאון, עליו חתמו בעלי עסקים רבים הפועלים ברחוב עמק רפאים, נטען כי קיים חשש גדול לפגיעה אנושה בפרנסתם. במכתבם הם מעלים אפשרות לפיה השלמת הפרויקט עשויה להתקע באמצע, שכן לאחר הכשרת התוואי על ידי חברת מוריה, כל עוד תימשך המציאות הקיימת בה אין זכיין חלופי לקו (אחרי עזיבת חברת קומסה הספרדית, ק.פ) העבודות להנחת המסילות יתעכבו זמן רב.
2 צפייה בגלריה
עמק רפאים, המושבה הגרמנית
עמק רפאים, המושבה הגרמנית
עמק רפאים, המושבה הגרמנית
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים. הקו הכחול
כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים. הקו הכחול
כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

כך יוותר שביל עפר באמצע הרחוב והזמן המתוכנן לעבודות יתארך. זאת בדומה למה שקרה בהארכת הקו הקיים באזור קריית יובל ואורה, שם הושבתו העבודות למשך חמש שנים. לטענת בעלי העסקים, "זו לא העת להיכנס להרפתקאות שטרם ידוע מי ישלים אותם, אם בכלל. וכי גם כך המצב קשה לכולנו בפרט בעסקים". הם פונים בבקשה לליאון להתערב אישיית ולעצור את הדחפורים כל עוד ניתן, כי מהלך שכזה אינו אחראי ולא מקובל עליהם. בין העסקים החתומים ניתן לציין את "אופטיקת מני", "גידי חום", "נישה", "קפית", "חושן תכשיטים" ואפילו מאיר הסנדלר הוותיק.


מהעירייה נמסר בתגובה: "העבודות בעמק רפאים צפויות להתחיל לקראת סוף השנה. העירייה וחברת מוריה נערכים לביצוען תוך צמצום זמן העבודות ככל האפשר מתוך התחשבות בתושבים ובסוחרים, מתן פתרונות להמשך חיי המסחר, ושיתוף הציבור גם בזמן אמת. הסכם נחתם עם זכיין הקו הכחול בדצמבר 2023 והוא פועל במרץ על מנת להשלים את התכנון ולהיערך לביצוע הפרויקט. החלטת הקבוצה הספרדית, שהינה הקבוצה הקטנה מבין הקבוצות המחזיקות במניות הפרויקט, לא משפיעה על העבודות ולוחות הזמנים".