ירושלים נפרדת ומצדיעה: איש ירושלים, שי דורון, הלך לעולמו בגיל 64 לאחר שנפטר בפתאומיות כתוצאה מדום לב, במהלך ביקור שערך בלונדון. הוא הובהל לבית החולים ואמש (שני) הלך לעולמו. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ועשרות שנים של עשייה למען ירושלים.
6 צפייה בגלריה
שי דורון
שי דורון
שי דורון
(צילום: ששון תירם)
6 צפייה בגלריה
שי דורון
שי דורון
שי דורון
(צילום: באדיבות גן החיות התנכ״י)

דורון החל את דרכו המקצועית כמנהל המרכז הקהילתי בשכונת נווה יעקב. ב־1989 נבחר לראש לשכת ראש העיר דאז טדי קולק. במהלך שנים אלה ליווה מקרוב את קולק, והיה אחראי על ריכוז וניהול פרויקטים משימתיים ושותף בתהליכי קבלת החלטות ותכנון עירוניים.
בשנת 1993 מונה דורון למנכ"ל גן החיות התנ"כי בירושלים ע"ש משפחת טיש, שנפתח באותה שנה במשכנו הנוכחי. דורון אחראי על התרחבותו של הגן והפיכתו לנקודת מפגש לכל האוכלוסיות המתגוררות בעיר ואלו שמבקרות בה. בנוסף גייס משאבים בהיקף של מאות מיליוני שקלים לפיתוחו הפיזי של הגן ולתוכניות מיוחדות בתחום החינוך, הקהילה, המחקר, שמירת הטבע ואיכות הסביבה.
6 צפייה בגלריה
שי דורון
שי דורון
שי דורון
(צילום: שלומי כהן)
משנת 2011 הוביל דורון את הקמת האקווריום הראשון בישראל בצמוד לגן החיות, פרויקט בהיקף של 100 מיליון שקל. במהלך כהונתו הפך גן החיות לאתר התיירות המוביל בישראל עם יותר מ־750 אלף מבקרים בשנה. ביולי 2018 החליט הוועד המנהל של הקרן לירושלים למנות אותו לנשיא הקרן בשל ניסיונו הרב בעשייה ובגיוס משאבים וכן בשל היכרותו העמוקה עם העיר.

6 צפייה בגלריה
שי דורון עם טדי קולק
שי דורון עם טדי קולק
שי דורון עם טדי קולק
(צילום: באדיבות הקרן לירושלים)
6 צפייה בגלריה
שי דורון
שי דורון
שי דורון
(צילום: יואב דודקביץ)

דורון פעל רבות למען ירושלים והתושבים שלה, אחד מסימני ההיכר שלו היו החיוך התמידי שנישא על פניו, כמעט בכל מצב. בזמנו הפנוי הוא הקפיד לשמור על כושר והיה שחיין קבוע בבריכות השונות בעיר, ממש עד יום מותו.

מנכ״לית גן החיות התנכ״י, סיגלית הרץ, אמרה היום ל-mynet כי "שי עבורי היה סמל למצוינות ועשייה בלתי פוסקת למען ערכים נעלים. הוא לא עיגל פינות, לא עצר לרגע, דרש מעצמו בדיוק את מה שדרש מאחרים ונתן דוגמה אישית תמיד. אחרי 26 שנים של עבודה משותפת בגן החיות ועוד 4 שנים בקרן לירושלים, אני לא יכולה לדמיין את החלל ששי השאיר מתמלא ... העבודה איתו היתה מתנה וזכות ונתנה לי השראה אינסופית לדרך שלי. המשפחה של שי תמשיך להיות תמיד חלק ממשפחת גן החיות ואנחנו ממשיכי דרכו באהבה גדולה".
בגן החיות סיפרו כי ״שי היה איש ענק שידע איך לגעת באנשים, איש ששילב חזון עם עשייה עצומה למען גן החיות, הטבע הישראלי והעיר ירושלים, שהייתה יקרה לליבו. הוא בנה את גן החיות כמקום של אהבת אדם וטבע, מקום מפגש ירושלמי ברמה בינלאומית, מקום של חינוך לערכי שמירת טבע. שי התווה את הדרך עבורנו ואנחנו ממשיכים בדרכו. כולנו משתתפים בצערה של משפחת דורון האהובה באבלה הכבד ומחבקים אותה. יהי זכרו של שי ברוך.
עו"ד צביקה אגמון, יו"ר ועד המנהל של הקרן לירושלים, מסר: "שי דורון היה עמוד התווך של הקרן לירושלים ושל העיר כולה. נזכור אותו כמי שהקדיש את חייו לפיתוחה ולשגשוגה של ירושלים. חסרונו יורגש בכל פינה בעיר." מנכ"ל הקרן לירושלים, אמרי בן עמי, הוסיף: "שי דורון היה מנהיג יוצא דופן, מלא חזון ואהבה לעיר ולתושביה. פטירתו היא אבדה גדולה עבור כולנו. נמשיך לפעול בדרכו ולממש את חזונו".

6 צפייה בגלריה
שי דורון ז״ל
שי דורון ז״ל
שי דורון ז״ל
(צילום: שלומי כהן)

מנכ"ל מינהל קהילתי תלפ"ז וארנונה הצעירה, יואב רוטשילד, מסר הבוקר: ״שי היה איש בריא וספורטאי, ורק בשבועות האחרונים השלים את אימון השחייה במרכז הספורט תלפ"ז, שאותו סייעה הקרן להקים. במהלך השנים פעל רבות למען השכונה והיה מעורב בהקמת ושיפוץ מרכז הספורט, בניין של שבט הצופים ״אמיר״, הפאב השכונתי ״בארמון״, קיר הטיפוס ופרויקטים נוספים לקידום סובלנות והיכרות בין תושבות השכונה לבין תושבות הכפר צור באהר. בשנה האחרונה, שי וקרן ירושלים סייעו בתרומה משמעותית לתקציב חירום שהופנה לרווחת תושבי השכונה בזמן המלחמה. טובת השכונה ובניין ירושלים תמיד עמדו לנגד עיניו. חותמו ניכר באלפי פרויקטים ומיזמים ברחבי העיר ובתרומתו המתמשכת לבניין ירושלים. איש עשייה מדהים ואהוב, ידיד אמת של השכונה והמינהל הקהילתי. הנהלת המינהל הקהילתי תלפ"ז וארנונה הצעירה שולחת תנחומיה לאורלי, טל, אילי ועירא ולכל משפחתו. יהי זכרו ברוך״.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״ירושלים נפרדת בתדהמה ובעצב רב, משי דורון, ירושלמי בכל רמ״ח איבריו, שתרם רבות לעירנו, במגוון מקומות ותפקידים אותם מילא בהצלחה יתרה במרוצת השנים. בכל מקום בו דרכה רגלו של שי, בלטה גם טביעת האצבע של אדם נעים, אכפתי, מקצועי ולבבי, שבחיוך האופייני לו ובדרכי הנועם שלו, ידע לחבר בין אנשים וקהילות ולגשר על פערים כדי לקרב ביניהם. לשי, חברי, ולי היו הרבה שעות ירושלים: במפגשים מקצועיים, באירועים חברתיים, בטקסים עירוניים וברחובות העיר״.
רוחו הנעימה והשלווה ויכולותיו המקצועיות היו שלובים זה בזה, וסייעו רבות לקידום ומימוש תוכניות חשובות לפיתוחה ושגשוגה של ירושלים, ואכן הן תורמות רבות לכלל תושבי העיר באמצעות חוסן קהילתי, תרבות יצירתית ומנהיגות עתידית, ועל כן, לשי ז״ל ששירת את ירושלים נאמנה, זכויות רבות בבניינה של העיר. משמעות שמו הפרטי זהה למשמעות שם משפחתו - מתנה, ואכן שי היה מתנה יקרה מפז לכל מי שזכה להכיר אותו, לעבוד לצידו ולבלות עימו. ירושלים איבדה אדם שסמל העיר היה חקוק בליבו וטובת העיר זרמה בכל רגע בדמו. ברצוני למסור את תנחומיי למשפחת דורון האבלה שאיבדה את העוגן האיתן שלה. תהא מנוחתו עדן״, אמר ליאון.‎
יוסי חביליו סגן ראש העיר ויו"ר סיעת האיחוד הירושלמי מסר: ״אני מכיר את שי עשרות שנים, עוד שהיה מנהל המינהל הקהילתי בנווה יעקב ואני שיחקתי שם כדורסל ,תמיד ביקש שי לפעול למען הציבור וירושלים ולא לרווחתו האישית את כל תפקידיו ביצע במקצועיות בלתי מתפשרת ובהצטיינות באסרטיביות אבל בחיוך ובנעימות ,אני זוכר שפעם שאלתי את מבקרת העירייה שלומית רובין האם היה לה אי פעם דו"ח חיובי בלי ליקויים — והיא ענתה לי פעם אחת בגן החיות אצל שי דורון. מותו בגיל צעיר זו אבידה ענקית לירושלים".
מתנועת התעוררות נמסר כי "התעוררות בירושלים מרכינה את ראשה עם פטירתו הפתאומית של נשיא הקרן לירושלים, שי דורון ז"ל. שי היה איש עתיר פעלים, נמרץ ונחוש, שהיה הרוח החיה בכל אירוע ובכל מקום בו נמצא. הוא שירת את ירושלים מתוך שליחות ואהבה אמיתית לעיר, משך עשורים ארוכים, מלשכת ראש העיר טדי קולק, דרך גן החיות ועד לקרן לירושלים. תושבי ירושלים כולם חבים לו תודה והוא אבידה עצומה לעיר. בלתי נתפס לדבר עליו בלשון עבר. בשעה זו, לב כולנו עם אורלי, טל, אילי ועירא היקרים".

יהי זכרו ברוך