המועצה האזורית גוש עציון הגישה השבוע התראה לפני הגשת תביעה נגד משרד התחבורה וחברת אלקטרה אפיקים. המכתב הוגש באמצעות משרד עורכי הדין דגני, סילבצקי ושות'.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס חברת אלקטרה
(צילום: יואב דודקביץ')
לטענת המועצה, מחדלי התחבורה ציבורית באזור גוש עציון הינם הפרת הסכם זיכיון של החברה. "שירותי התחבורה הציבורית הנוגעים לתחום המועצה האזורית גוש עציון, ואשר מוענקים על ידי חברת אפיקים הינם מזה תקופה ארוכה מאד ברמה מחפירה המתבטאת בשיבושים וחריגות מתנאי הרשיונות, לרבות איחורים ממושכים ותכופים של קווי האוטובוס, מקרים רבים בהם אוטובוסים כלל אינם יוצאים ליעדם (אי ביצוע) וכן דילוג על תחנות", נכתב במכתב ההתראה אותו שלחה המועצה.
"מזה כשנתיים שתושבי המועצה אינם יכולים להסתמך על התחבורה הציבורית, וככל שהם אכן מנסים להסתמך עליה, הם ניזוקים באופן קשה פעם אחר פעם" הוסיפו במכתבם. "לצערנו הרב, הנתונים מצביעים באופן כמעט עקבי על איחורים חמורים בהגעת אוטובוסים לתחנות השונות. אין מדובר באיחורים קלים בני דקה או שתיים, אלא באיחורים כבדים המגיעים לעתים לפרקי זמן של בין חצי שעה לשעה".
עוד ציינה המועצה את הפגיעה בביטחון התושבים אשר נזקקים לנסוע בטרמפים באזור יו"ש, וכן היא מאשימה כי שירות מעין זה מצוי בארצות עולם שלישי שונות.
"תושבי גוש עציון לא יסבלו עוד. לאור ההפרות החמורות המהוות הפרות יסודיות של ההסכם שנחתם ביניכם לבין החברה, הנכם נדרשים להודיע לחברה הנ"ל על ביטול ההסכם והזיכיון שניתן להם, וזאת באופן מיידי. לאחר מכן, הנכם נדרשים לצאת למכרז חדש לבחירת מפעיל התחבורה הציבורית בקווים המנויים לעיל, וכל קו אחר הפועל בגוש עציון או מוביל אליה", פנתה המועצה באמצעות עורכי דינה.

קראו גם:

"בכוונתנו לעתור לבית המשפט המוסמך על מנת לכפות עליכם למלא את חובתכם כלפי התושבים ולבטל את ההסכם הנ"ל, תוך יציאה למכרז חדש".
ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "התחבורה בגוש עציון כרגע נמצאת בקריסה וככה אי אפשר להמשיך! התירוצים וההתפתלויות, לא עוזרים לאתו נער שרוצה להגיע בבטחה למחוז חפצו או לאותה קשישה שרוצה לנסוע מביתה. זו פגיעה בציבור החלש ביותר ובבני הנוער היקרים שלנו. לא נוכל לשאת זאת ולהמשיך כרגיל. המציאות חייבת להשתנות, כאן ועכשיו".
רק בשבוע שעבר פרסמנו ב-mynet ירושלים כי ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל וראש המועצה מטה בנימין, ישראל גנץ, שלחו לאחרונה מכתב בהול לשרת התחבורה מירי רגב ובו הם דורשים להפסיק את ההתקשרות עם חברת 'אלקטרה אפיקים' ולהחליפה בחברה אחרת. "לא נוכל להשלים עם שירות נחות וירוד כזה", כתבו.

משרד התחבורה: רואים בחומר אי ביצוע נסיעות, איחורים ושירות לקוי


ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה רואה בחומרה אי ביצוע נסיעות, איחורים ושירות לקוי לנוסעי התחבורה הציבורית. בהתאם לזאת, המשרד מבצע בקרה אלקטרונית שוטפת על כל קווי התחבורה הציבורית, במסגרתה נבחנים גם לוחות הזמנים וזמני יציאה של האוטובוסים מתחנות המוצא.
"יצוין כי, בכל מקרה של אי עמידה בלוחות זמנים, דילוג על קווים או אי ביצוע נסיעה, מוטלים על המפעילים עיצומים כספיים וניתן ניקוד שלילי, המשפיע על סיכוייהם לזכות במכרזים עתידיים להפעלת שירות תחבורה ציבורית.
"סוגיית היציאה למכרז של קוי אשכול עוטף ירושלים תעלה לדיון בקרוב בועדת המכרזים הבינמשרדית. לכשתתקבל החלטה בנושא היא תפורסם בהתאם".

אלקטרה אפיקים: ארועי הפח"ע תרמו לחלק מאי העמידה בלוחות הזמנים


מחברת אלקטרה אפיקים נמסר בתגובה: "להתגברות ארועי הפח"ע בשנה האחרונה תרומה משמעותית לחלק מאי העמידה בלוחות הזמנים עקב פריסת מחסומים וסגירות צירים ולא מעט פגיעות באוטובוסים הגורמים לעיכובים רבים.
"בנוסף, הרי שלעומסי התנועה בכביש המנהרות בפרט וביתר הצירים בכלל אשר גברו על פי אומדנים ממשלתיים בכ 30% בשנתיים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים בשל הפגנות המחאה השפעה על היכולת של כל מפעיל תחבורה ציבורית לבצע את קווי השירות בלוז שנקבע.
"בנוגע לטענה על צמצום נסיעות בתקופת הרמדאן נבהיר כי מדובר בהכרח בשל נטילת חופשות וצום של חלק ניכר מנהגנו. ראוי לציין כי הצמצום נעשה על פי הוראת משרד התחבורה לכל מפעילי התחבורה הציבורית. עם זאת, חשוב להדגיש כי אלקטרה אפיקים משקיעה משאבים רבים על מנת לשפר את השירות ללקוחותיה ולעמוד ככל שהדבר תלוי בנו בלוחות הזמנים.
"בתוך כך, נשמח לציין כי החברה רכשה לאחרונה עשרות אוטובוסים חדשים בהשקעה של עשרות מליוני שקלים. שחלקם החל לפעול זה מכבר ובשבועות הקרובים יתווספו אוטובוסים חדשים נוספים אשר ישפרו באופן ניכר את איכות השירות והעמידה בלוחות הזמנים. אלקטרה אפיקים בקשר הדוק ושוטף עם ראשי הרשויות ונציגי הנוסעים ומודעת לצרכים ולמורכבות במיוחד באזורים אלו ועל כן תמשיך לפעול לשיפור מתמיד והרחבת מערך הקווים ואיכותם למען רווחת הנוסעים".