בזמן שבמערכת הביטחון שוקלים האם לקיים 'מצעד דגלים' נוסף ביום חמישי, משטרת ירושלים אישרה קיומו של אירוע נפיץ בבירה. במסגרתו אמורים לצעוד כ-700 משתתפים סמוך לשערי הר הבית. האירוע אושר תחת תנאים מחמירים ומאות שוטרים צפויים לאבטחו.
1 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים במאי האחרון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במסגרת האירוע "סבב שערים של ראש חודש תמוז", שעתיד להתקיים יום לפני "צעדת הגלים" צפויים להשתתף כ-700 משתתפים שיעברו ברחוב הגיא, שער הכותנה, שער האריות, השבטים, מעלה מוטה גור ודרך העופל. במסגרת האישור שניתן על ידי מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן נקבעו כ-22 תנאים מחמירים בהם צריכים המשתתפים לעמוד.
בנימוקי האישור כתב מפקד מרחב דוד, נצ"מ נתי גור: "מדובר באירוע רגיש לאחר תקופה ארוכה ולאחר אירועי חיכוך רבים על רקע לאומני. ממליץ לאשר את הבקשה".
בפגישה שנערכה בין המארגנים לקציני המחוז נקבע כי יש לתת דגש כי לא יהיה שימוש בדברי הסתה, כגון שלטי מחאה, חיכוך עם מוסלמים. עוד נקבע כי מארגן הסבב יפרסם בעלונים שהמשטרה "תטפל ביד קשה, בכל מי שיגרום ונדליזם, יתייר סיסמאות או ירסס כתובות לבתים או יגרום נזק למנעולי החנויות של המקומיים". האירוע צפוי להתקיים ביום רביעי בין השעות 19:15-21:00 במסגרתו מאות שוטרים יאבטחו את הצועדים שיצעדו ברחובות העיר העתיקה.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים