בית משפט השלום בירושלים גזר השבוע חמישה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, על לוחמת משמר הגבול שירתה כדור ספוג לעבר ערבי ללא סיבה. בחקירתה השמידה השוטרת ראיות. סגן נשיא בית המשפט: "מדובר בהתנהגות אלימה ובריונית שמעידה על אובדן ערכים וגבולות". עם זאת, היא לא תשב ולו יום אחד בכלא.
1 צפייה בגלריה
חמישה חודשי מאסר נגזרו על הלוחמת
חמישה חודשי מאסר נגזרו על הלוחמת
חמישה חודשי מאסר נגזרו על הלוחמת
(צילום: אוהד צויגנברג)

משעמם? אז נירה במישהו

המקרה החמור התרחש במאי 2018, אז שירתה הנאשמת במחסום באזור עוטף ירושלים יחד עם שלושה שוטרים נוספים. במהלך המשמרת בדקו השוטרים פלסטיני שעבר במחסום - ולאחר שנבדק ונשלל חשד לגביו החליטו השוטרת וחבריה לירות בו כדור ספוג, אירוע שבגינו נפתחה חקירה במחלקה לחקירות שוטרים. במהלך אחת החקירות התבקשה השוטרת למסור את מכשירה הנייד. השוטרת טענה כי הוא נמצא בבית וכי המפתח לביתה נמצא בחדרה בבסיס. החוקרים הגיעו יחד עימה לבסיס, כאשר השוטרת ביקשה משוטר אחד לשבור את מכשירה הנייד במטרה להערים קשיים על חוקרי מח"ש.
בגזר הדין כתב השופט ירון מינטקביץ' דברים חמורים במיוחד: "הנאשמת היתה במשמרת יחד עם שלושה שוטרים נוספים במחסום, ועל מנת להפיג את השיעמום החליטו הארבעה לירות כדור ספוג לעברו של פלסטיני במקום, לאחר שנבדק על ידם ונשלל כל חשד בעניינו.
"בידיהם של הנאשמת וחבריה הופקד נשק קטלני לשם הגנה על הציבור. הנאשמת וחבריה מעלו באמון שניתן בהם והשתמשו בנשק לשם פגיעה זדונית באדם חף מפשע. מדובר בהתנהגות אלימה ובריונית, שמעידה על אובדן ערכים".
לעניין מחיקת המכשיר הנייד כתב השופט: "מדובר בהתנהגות עבריינית של ממש, והדבר המטריד מכך הוא כי השוטרים שאליהם פנתה השוטרת פעלו יחד עימה לשבש את החקירה. שוטרת אחת מחקה סרטון שהיה דרוש כראיה ושני שוטרים אחרים השמידו מכשיר טלפון. הדבר מלמד כי הכשל הערכי לא דבק רק בנאשמת אלא בשוטרים נוספים".
אגב, סנגורה של השוטרת ביקש במהלך ההליך הפלילי להימנע מהרשעתה. אלא שהשופט, שראה את המקרה כחמור במיוחד, לא נענה לבקשה: "לא ניתן לסיים הליך זה ללא הרשעה", הייתה תשובתו.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים