פחות מחודש מאז צוין יום ירושלים, כמה תנועות נוער וארגונים שונים מקווים לקיים מצעד נוסף בעיר העתיקה ביום חמישי הקרוב שהפעם יעבור בשער שכם. המשטרה טרם אישרה את האירוע.
3 צפייה בגלריה
יום ירושלים
יום ירושלים
יום ירושלים
(צילום ארכיון: לירן תמרי)
כמו כן, חמאס הזהיר מפני קיום מצעד הדגלים בשער שכם בירושלים ביום חמישי, ומסר כי "חמאס מזהיר את הכיבוש מניצול ירושלים כדרך לחמוק מהמשברים הפנימיים במדינה ומהכישלון לפתור את הבעיות הפוליטיות בה". בנוסף ארגון הטרור קרא לתושבי ירושלים הערבים להגיע למסגד אל אקצה ביום חמישי כדי להיאבק ב"אכזריות של הציונים ובמזימות שלהם", ולתושבי הגדה להתעמת עם כוחות צה"ל.
על רקע השבוע הרגיש ברמה הביטחונית, קיים אמש (שבת) שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פקמ"ז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים. לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים שנדרשים מהמשטרה וצה"ל, סיכם שר הביטחון כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים. שר הביטחון הדגיש בפני כלל הגורמים את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית.
3 צפייה בגלריה
הכרזה שפורסמה לצעדת הדגלים
הכרזה שפורסמה לצעדת הדגלים
הכרזה שפורסמה לצעדת הדגלים
(צילום: באדיבות תנועת אם תרצו)
3 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים בדרך לשער יפו
צעדת הדגלים בדרך לשער יפו
צעדת הדגלים בדרך לשער יפו
(צילום: אלינור פבריקר)
מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" ממארגני המצעד בירושלים: "ירושלים מהווה טבורה של אומה ולכן אויבי ישראל שואפים לנתק אותנו ממנה. בלי ציון אין ציונות וחידוש צעדת הדגלים הוא ניצחון ירושלים הציונית, החופשית והפתוחה על ארגוני ציר הרשע והחושך. אנו קוראים לכל הציבור באשר הוא להגיע ביום חמישי הקרוב ולחגוג איתנו את אחדות ירושלים ומדינת ישראל".
בחודש שעבר נקטע מצעד הדגלים בסביבות השעה 18:00 בשל ירי רקטות לעבר ירושלים מרצועת עזה. במצעד השתתפו אלפים במצעד שעבר דרך שער יפו ולא בשער שכם עקב ההסלמה בירושלים.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים